همشهری آنلاین: 10 سایت غنی سازی صنعتی همانند سایت نطنز در کشور احداث می‌شود

هیئت دولت مصوبه‌ای را به تصویب رساند که طبق آن 10 سایت غنی سازی صنعتی همانند سایت نطنز در کشور احداث می‌شود

به گزارش مهر، بر اساس این مصوبه دولت مکلف است تا شش ماه آینده احداث 5 سایت غنی سازی صنعتی جدید را آغاز کند و برای احداث 5 سایت دیگر غنی سازی مکان یابی و برنامه ریزی انجام داده باشد.

رئیس جمهور در جریان تصویب این قانون در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت اعلام کرد که ایران برای تامین 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای طبق مصوبه مجلس تا سال 1404 به تاسیساتی برای نصب 500 هزار دستگاه سانتریفیوژ نیاز دارد.

احمدی نژاد درادامه اعلام کرد: البته سانتریفیوژهای جدیدی که در جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است با ظرفیت بالاتر و با تعداد کمتر این کار را انجام می‌دهند که به محض به بهره برداری رسیدن آنها از این سانتریفیوژهای جدید استفاده می‌کنیم.

وی تاکید نمود که باید به جایی برسیم که 250 تا 300 تن سوخت در سال تولید کنیم و از سانتریفیوژهای جدید و با سرعت بالاتر بهره بگیریم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی از بررسی تولید سوخت 20 درصد در جلسه چهارشنبه این هفته دولت خبر داد و گفت: با همه دنیا از در دوستی و محبت برخورد می‌کنیم اما با کسی هم شوخی نداریم و اجازه نمی‌دهیم سر سوزنی از حق ملت ایران در جایی ضایع شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی هم درحاشیه جلسه دولت، این تصمیم هیئت وزیران را پاسخی محکم به حرکت ناپسند 1+5 در نشست اخیر شورای حکام توصیف کرد و گفت: ده سایت جدید غنی سازی ساخته خواهد شد.

علی اکبر صالحی در عین حال جمهوری اسلامی ایران را همچنان پایبند به تعهدات بین‌المللی خود دانست و افزود: به همان میزان که پیگیر حقوق خود هستیم به تعهدات بین‌المللی خود هم پایبندیم.

کد خبر 96322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز