دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش رسمی و غیررسمی قیمت نان سنتی و فانتزی موجب شده تا این روزها نان با قیمت‌های چندگانه به مصرف‌کنندگان عرضه شود.

به گزارش خبرنگار ما، گرچه دست‌اندرکاران بازار نان نرخ‌های اعلام شده را در راستای واقعی کردن قیمت نان و براساس مصوبه ماه‌های نخست کار گروه تنظیم بازار نان قلمداد کرده و معتقدند این امر به معنای افزایش نرخ نان نیست، اما اکنون برخی انواع نان مانند بربری و سنگک بیشتر از قیمت‌های اعلام شده به مردم عرضه می‌شود.

بنابراین گزارش، نابسامانی قیمت انواع نان سنتی افزایش یافته؛ به‌نحوی که در نقاط مختلف شهر، نان بربری با آرد یارانه‌ای به نرخ 150تا 250 تومان، بربری با آرد آزاد 300تا400تومان و سنگک با آرد یارانه‌ای به قیمت‌های متفاوت 200تا300 و با آرد آزاد تا بیش از هزار تومان به مردم عرضه می‌شود.

همچنین قیمت نان لواش با آرد یارانه‌ای به بیش از 35 تومان، تافتون تنوری با آرد یارانه‌ای به40‌تا‌50‌تومان و تافتون تنوری با آرد آزاد به 90 تا بیش از 100 تومان افزایش یافته است.

عضو هیأت‌مدیره اتحادیه نان‌ فانتزی نیز با بیان اینکه با حذف یارانه آرد، اکنون این نانوایی‌ها در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند به خبرنگار ما گفت: این اقدام موجب شده تا اکنون تولید‌کنندگان نان فانتزی با کاهش بیش از 50درصدی فروش، تعدیل 30درصدی نیرو و کاهش تولید مواجه شوند.

میر علی سیف افزود: با وجود مصوبه استانی دولت مبنی بر اینکه از محل حذف یارانه آرد تسهیلات لازم برای تامین سرمایه در گردش و نوسازی پرداخت شود، این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ برخی نهادهای تولید نان فانتزی مانند آرد، روغن، شکر، تخم مرغ و خمیرمایه و دستمزد در زمینه نرخ‌های تازه ابلاغ‌شده نان فانتزی تصریح کرد: اکنون نرخ نان باگت فرانسوی ساده 400تومان، کنجدی 450 تومان، نان ساندویچی فرانسوی کوچک 200تومان، بزرگ 250 تومان، نان بربری کنجدی 500تومان، ساده 450 تومان، باگت معمولی 300 تومان، نان هات‌داگ 300 تومان و نان همبرگری 200 تومان افزایش یافته است.

کد خبر 95987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز