گروه اقتصادی: با افزایش مجدد قیمت گوشت و مواد پروتئینی، مسئولان تنظیم بازار از تشکیل ستاد ویژه ساماندهی قیمت گوشت و مرغ خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی با اشاره به اقدامات دولت برای تنظیم بازار کالاهای مورد نیاز مردم در شب عید، ‌گفت: براساس تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی، قیمت مرغ کیلویی 2700 تومان قیمت مناسبی است و با این قیمت کل زنجیره تولید و توزیع سود معقولی خواهند داشت که در حال حاضر قیمت در همین حدود است.

محمد صادق مفتح با بیان اینکه برای تعدیل قیمت گوشت قرمز در سال‌جاری ستاد ویژه‌ای با دستور وزیر بازرگانی تشکیل شده است، افزود: قیمت مورد تایید وزارت جهادکشاورزی در مورد گوشت مخلوط گوسفند کیلویی 10 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله کیلویی 7 هزار تومان است اما اکنون قیمت گوشت قرمز عرضه شده در بازار بیشتر از این قیمت است که عمده دلیل آن خشکسالی سال گذشته است.

به گفته وی، این ستاد از 20 روز پیش اقدام به واردات دام زنده از کشورهای همسایه البته با نظارت سازمان دامپزشکی کرده و دام‌های زنده فاقد بیماری پس از  طی کردن دوران قرنطینه برای ذبح به کشتارگاه‌ها ارسال می‌شوند.

معاون وزیر بازرگانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 150 واحد صنفی توزیع گوشت این دام‌ها را به قیمت مصوب در کشور آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: به‌زودی تعداد این واحدها به 250 واحد افزایش خواهد یافت. با افزایش واردات دام زنده و تامین دام مورد نیاز کشور قیمت گوشت قرمز تا بهمن ماه تنظیم خواهد شد و مشکلی برای تامین گوشت قرمز شب عید نخواهیم داشت.

ذخیره‌سازی‌ میوه و مرکبات

مفتح همچنین از آغاز ذخیره‌سازی میوه و مرکبات برای تامین بازار شب عید خبرداد و گفت: 330 نمایشگاه بهاره نیز با 10 درصد رشد نسبت به نمایشگاه پاییزه با بیش از 23 هزار غرفه در کشور توسط اصناف برگزار خواهد شد.

در آینده نزدیک نمایشگاه‌های کشور به‌صورت فصلی برگزار خواهد شد؛ یعنی طی یکسال 4 نمایشگاه بهاره، تابستانی، پاییزه و زمستانی خواهیم داشت که در هر نمایشگاه کالاهای متناسب با فصل ارائه خواهد شد.

کد خبر 99125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز