یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: با گذشت چند هفته از افزایش بی‌رویه قیمت برخی مواد پروتئینی و وعده‌های مسئولان اجرایی برای مقابله با گرانی‌های اخیر، افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ما، قیمت مرغ تازه که در روزهای نخست هفته گذشته با افزایش یکباره به بیش از 2 هزار و 500 تومان افزایش یافته بود همچنان ادامه دارد به‌نحوی که روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ تازه در فروشگاه‌های سطح شهر به بیش از 2هزار و 800 تومان افزایش یافت.

علاوه بر تداوم روند صعودی قیمت گوشت مرغ در تهران، قیمت این کالا در برخی مراکز استان‌ها نیز افزایش یافته و به بیش از 3 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت تخم مرغ که در یک ماه گذشته روند افزایشی چشمگیری داشته همچنان بالا مانده و فروشگاه‌های سطح شهر هر شانه تخم مرغ را به قیمت 3هزار و 500 تا 3هزارو 700 تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

قیمت خرده فروشی هر دانه تخم مرغ نیز از 130 تا 150 تومان در نوسان است. نبود ذخیره‌سازی مناسب و اجرا نشدن طرح تنظیم بازار این محصول و شیوع بیماری در برخی  مرغ‌های  تخم‌گذار، منجر به کاهش عرضه تخم مرغ همزمان با فصل افزایش تقاضا و ادامه روند صعودی قیمت‌ها شده است.

در بازار گوشت قرمز نیز گرچه روند افزایشی قیمت گوشت گوسفندی متوقف شده و قیمت هر کیلو گوشت شقه گوسفندی به حدود 13 هزار تومان و گوشت ران گوسفندی به 14 هزار و 700 تومان رسیده اما با توجه به روند افزایشی چند هفته اخیر گوشت گوسفندی و کمبود عرضه ناشی از خشکسالی و صادرات دام زنده به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به برخی اعیاد مذهبی مانند عید قربان و افزایش تقاضای گوشت گوسفندی، قیمت این فراورده باز هم افزایش یابد.

همچنین24 آبان قیمت هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان در فروشگاه‌های سطح شهر از 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان در نوسان بود. با وجود افزایش قیمت برخی مواد پروتئینی، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام به‌عنوان مجری طرح تنظیم بازار مواد پروتئینی از هر گونه اظهار نظر در زمینه میزان و علت افزایش قیمت‌های اخیر گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ خودداری می‌کنند.

کد خبر 95292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز