یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: با قطع سهمیه آرد نانوایی‌های فانتزی در نیمه دوم مهر ماه، قیمت انواع نان فانتزی از شنبه هفته جاری به‌طور غیررسمی افزایش یافت.

در همین حال از شهرهای مختلف خبر می‌رسد که نان‌های سنتی نیز به طور غیر رسمی افزایش قیمت داشته‌اند.

عضو هیأت‌مدیره اتحادیه نانوایان فانتزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما و بیان اینکه اقدامات اخیر وزارت بازرگانی موجب تجمع اعتراض‌آمیز نانوایان در محل این اتحادیه شده است، گفت: با وجود دستور رئیس‌جمهوری و تاکید کمیسیون اقتصادی مجلس برای رفع مشکل تامین آرد نانوایی‌های فانتزی، مسئولان وزارت بازرگانی هیچ جلسه‌ای برای بررسی این موضوع برگزار نکرده و با اتخاذ سیاست سکوت از بررسی بیشتر و اعلام نتایج در آینده خبر می‌دهند.

میر‌علی سیف با اشاره به اینکه پس از قطع سهمیه آرد دولتی نانوایی‌های فانتزی از 15 مهر ماه، قیمت انواع نان فانتزی نیز افزایش یافته است، عنوان کرد: مسئولان اتحادیه نسبت به محاسبه قیمت نان فانتزی با آرد آزاد اقدام کرده و گرچه هنوز این قیمت‌ها به‌صورت رسمی ابلاغ نشده است اما قیمت انواع نان فانتزی از روز شنبه هفته جاری افزایش یافته است.

وی با بی‌ثمر خواندن مراجعات مکرر اعضای اتحادیه به وزارت بازرگانی، افزود: از آنجا که اندک سهمیه آرد دولتی باقیمانده نانوایی‌های فانتزی در چند روز اخیر به اتمام رسیده و نانوایان مجبور به تهیه آرد به نرخ آزاد بوده که بر همین اساس قیمت نان باکت فرانسوی از 250 به 400 تومان، بربری کنجدی از 300 به 500 تومان و نان باگت معمولی از 200 به 300 تومان افزایش یافته است.

سیف،تصریح کرد: با وجود اینکه وزیر بازرگانی از سیاست حذف پلکانی یارانه آرد نانوایی‌های فانتزی و توفیق در اجرای این طرح خبر داده، سهمیه آرد نانوایی‌ها فانتزی در شهرستان‌ها از پیش از این حذف شده و نانوایان تهرانی نیز تنها سهمیه آرد 15روز ماه مبارک رمضان و نیمه نخست مهر ماه را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 93125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز