گروه اقتصادی: تازه‌ترین گزارش‌های بانک مرکزی و بررسی‌های میدانی از افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی، میوه و مرکبات و مواد پروتئینی در هفته نخست ماه مبارک رمضان حکایت دارد

با  وجود این مسئولان بخش بازرگانی هر گونه افزایش قیمت کالاها را رد کرده و از بازاری کاملا آرام خبر می‌دهند.

محمد‌صادق مفتح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد کالاهایی که امسال افزایش قیمت داشته بسیار کمتر از سال‌های قبل بوده‌‌است، افزود: امسال از مواد پروتئینی  قیمت مرغ سیر منطقی داشت و در مورد گوشت قرمز هم با تدابیری که در نظر گرفته شد، سیر صعودی آن متوقف شد، افزایش قیمت آنچنانی در بخشی دیگر نداشتیم.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته مشاهده می‌کردیم که قیمت‌ها به‌شدت افزایش می‌یافت اعلام کرد: در ماه رمضان امسال کالاها بازار کاملا آرامی دارند.

مفتح با رد افزایش قیمت برنج‌های وارداتی در مقابل کاهش قیمت برنج‌های ایرانی و افزایش قیمت خرما گفت: قیمت‌های برنج یا باهم بالا می‌رود و یا با هم پایین می‌آید. در مورد افزایش قیمت خرما نیز کاهش تولید به‌دلیل توفان‌ها و بحث‌های دیگر مؤثر بوده و واسطه‌گری در افزایش قیمت خرما نیز بعید نیست.

وی اخبار مطرح شده در مورد افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در شهرستان‌ها را نیز تایید نکرده و عنوان کرد: قیمت شیر یارانه‌ای مانند همان سیستم سال‌های گذشته ادامه دارد.

کد خبر 89430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز