گروه اقتصادی: با گذشت یک هفته از آغاز ماه مبارک رمضان، روند افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز به‌رغم عرضه گوشت‌های منجمد و وعده عرضه گوشت گرم ارزان قیمت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ما،  هنوز خبری از عرضه نامحدود گوشت قرمز گرم 6 هزار و 800 تومانی برای کاهش قیمت‌ها در بازار نبوده و عرضه محدود گوشت گاو یا گوساله در برخی مناطق شهر نیز قادر به کاهش قیمت این فراورده نبوده است؛

به‌نحوی که اکنون نیز قیمت هر کیلو گوشت ران گوسفندی حدود 15 هزار تومان بوده و گوشت شقه گوسفندی نیز در فروشگاه‌های سطح شهر به نرخ حدود 13 هزار تومان  فروخته می‌شود.

با وجود تکرار وعده‌های ثبات بازار توسط مسئولان، فشار ناشی از نابسامانی بازار مواد پروتئینی به‌ویژه بر اقشار کم درآمد جامعه روز به روز تشدید شده و سیاست‌های غیرمنسجم مسئولان تنظیم بازار و اتحادیه‌های صنفی برای کاهش قیمت این فراورده مؤثر نبوده است.

با این روند افزایش قیمت گوشت قرمز که پیش از ماه مبارک رمضان آغاز شده بود در هفته نخست این ماه نیز همچنان تداوم یافت.  در تازه‌ترین اقدامات مسئولان اتحادیه‌های صنفی عرضه نامحدود گوشت قرمز گرم تهیه شده از سیستان و بلوچستان به قیمت 6 هزار و 800 تومان را در دستور کار خود قرار دادند اما به اذعان بیشتر عرضه‌کنندگان گوشت قرمز، هنوز خبری از عرضه نامحدود این فراورده و کاهش قیمت‌ها درتهران نیست.

به گفته قاسم نوده فراهانی،  رئیس شورای اصناف کشور عرضه گوشت قرمز گرم کمتر از 7 هزار تومان  از سه‌شنبه هفته گذشته در تهران آغاز شده اما حتی عرضه محدود این گوشت‌ها در مناطق جنوبی شهر نیز تاثیری در کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار نداشته است.

پیش از این فراهانی خبر از عرضه گوشت گرم گوساله‌های زابلی در تهران داده و عرضه گوشت بز وارداتی از افغانستان نیز پیش از این توسط دست‌اندرکاران بازار در پایتخت رد شده بود.

پس از ناکامی در عرضه گوشت قرمز گرم گوسفندی، چندی پیش حسین دماوندی نژاد، مدیرکل دفتر امور پرورش و بهبود تولیدات طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی، بدون اشاره به میزان تولید گوشت قرمز مورد نیاز این روزهای بازار مصرف و چگونگی تامین آن، این وزارتخانه را متولی پیگیری تخلف در قیمت مواد پروتئینی ندانسته و این مسئولیت را متوجه وزارت بازرگانی  کرده است.

تکذیب توزیع گوشت غیربهداشتی

سازمان دامپزشکی کشور ورود دام زنده، کشتار غیرقانونی در مناطق مرزی یا احتمال توزیع گوشت غیربهداشتی (یا گوشت بز) در استان تهران را نادرست خواند.سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: اخبار اعلام شده مبنی بر ورود دام زنده، کشتار غیرقانونی در مناطق مرزی یا احتمال توزیع گوشت غیربهداشتی (یا گوشت بز) در استان تهران، صرفا براساس جمع بندی فرضیات غیرمستند و برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی صورت گرفته و فاقد ارزش خبری است.

کد خبر 88893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز