گروه اقتصادی: پس از نابسامانی‌های بازار مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، نزدیکی فصل بازگشایی مدارس موجب شده تا این روزها قیمت کیف‌و کفش و لوازم‌التحریر نیز متاثر از بالا رفتن تقاضا، افزایش یابد.

افزایش قیمت کیف، کفش و لوازم‌التحریر در شرایطی صورت گرفته که در ماه‌های اخیر واردات بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت چینی، اشباع بازار داخلی را به‌دنبال داشته و تولید‌کنندگان بارها نسبت به این روند اعتراض کرده یا خبر از تعطیلی کارگاه‌های خود داد‌ه‌اند.

از سوی دیگر مسئولان با برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم وعده‌هایی برای تامین این محصولات با قیمت و کیفیت مناسب مطرح کرده‌اند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار تهران افزایش میانگین 5تا10 درصدی قیمت لوازم‌التحریر در‌بازار به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان داخلی در سال‌جاری و با نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کننده صورت گرفته است.  عباس هدایتیانی به ایلنا گفت: امسال قیمت لوازم‌التحریر وارداتی نیز با 5 درصد افزایش مواجه شده است.

همچنین قیمت‌ کفش‌های وارداتی در 6 ماه گذشته از روند صعودی برخوردار بوده و طی یک سال گذشته کفش‌های وارداتی به‌ویژه کفش زنانه و بچگانه باعث شده است تا بازار تولیدات کفش داخلی زنانه و بچگانه عملا از رونق لازم برخوردار نباشد.

افزایش قیمت مواداولیه و سایر وسایل جانبی که همگی نیز وارداتی هستند باعث شده است تا بسیاری از تولید‌کنندگان گذشته،  اکنون خود به واردکنندگان کیف و کفش تبدیل شده و به گفته فعالان بازار به‌طور میانگین اکنون قیمت کفش تولید داخل و وارداتی با افزایش 15 تا 20 درصدی مواجه شده است.

کد خبر 88981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز