شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: بازار مواد پروتئینی پس از التهاب چندهفته‌ای، با افزایش عرضه در روزهای اخیر، کمی‌آرام شده است.

در مغازه‌های سطح شهر، قیمت گوشت گوساله و مرغ نسبت به هفته گذشته کمی ‌ارزان شده ولی گوشت گوسفندی گران شده است. در همین حال دیروز رئیس شورای اصناف کشور از عرضه گوشت گرم 7هزار تومانی در روزهای آینده خبر داد.

دیروز در سطح شهر مرغ تازه هر کیلو 2700 تا 2800تومان به فروش می‌رفت. این در حالی است که هفته گذشته، مرغ تازه در بازار از 2900 تا بیش از 3 هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شد.

قیمت هر کیلو مرغ منجمد ایرانی نیز همچون هفته گذشته 2050 تومان است. قیمت گوشت گوساله هم نسبت به هفته قبل حدود 200تومان کاهش نشان می‌دهد. ران گوساله که هفته گذشته 11هزار و 400تومان فروخته می‌شد، دیروز به 11هزار و 200تومان رسید.

به‌دنبال افزایش شدید قیمت گوشت قرمز در هفته‌های اخیر، از هفته گذشته دولت اقدام به عرضه گوشت یخی وارداتی با قیمت پایین کرد که در کاهش قیمت گوشت اثرگذار بوده است.

دیروز هر کیلو گوشت ران یخی بدون تفاوت نسبت به هفته قبل به قیمت 5200 تومان و گوشت سردست گوساله یخی هم به قیمت 5هزار تومان در فروشگاه‌های شهروند عرضه شد. بر خلاف گوشت گوساله و مرغ، قیمت گوشت گوسفندی در بازار نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد.

در میان انواع گوشت گوسفندی موجود در بازار، فقط گوشت گوسفندی آبگوشتی در سطح متعادلی است و هر کیلو 11هزار و 400تومان عرضه می‌شود و سایر انواع گوشت گوسفندی، بین 16 تا 21هزار تومان در نوسان هستند. مثلا راسته گوسفندی به هر کیلو 21هزار تومان رسیده است.

به‌علت افزایش قیمت گوشت گوسفندی، هر کیلو گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوساله و گوسفندی نیز که هفته گذشته 9500تومان بود، دیروز به 9800تومان رسید.

گوشت 7هزار تومانی در راه است

در همین حال، دیروز رئیس شورای اصناف کشور با اعلام عرضه گوشت قرمز 7هزار تومانی در روزهای آینده، گفت: نخستین محموله گوشت قرمز به میزان 30 تن از سیستان و بلوچستان به‌زودی وارد تهران می‌شود.

قاسم نوده فراهانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: این میزان گوشت گوساله با کامیون‌های یخچال‌دار از زاهدان بارگیری شده است و عصر یکشنبه به تهران می‌رسد. وی گفت:‌ قیمت هر کیلوگرم از این گوشت، کمتر از 7هزار تومان عرضه خواهد شد.

کد خبر 88408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز