با افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در ماه مبارک رمضان، هنوز هم مسئولان وعده‌های تازه‌ای برای افزایش عرضه و کاهش قیمت این محصولات اعلام می‌کنند.

چندی پیش رئیس شورای اصناف کشور از عرضه گوشت قرمز گرم گوسفندی 6 هزارو 800 تومانی در تهران خبر داد اما با وجود عرضه این محصولات، قیمت گوشت گوسفندی هنوز کاهش نیافته است. با وجود این حسین دماوندی‌نژاد، مدیرکل دفتر امور پرورش و بهبود تولیدات طیور و زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی از کاهش نسبی قیمت گوشت مرغ خبر داده و وعده کاهش قیمت گوشت قرمز را تکرار می‌کند.

از سوی دیگر ارسال لاشه‌های کشتار شده در سیستان یا انتقال دام زنده از این استان به دیگر کشتار‌گاه‌های کشور نیز با اما و اگر‌های بسیاری همراه بوده و نتوانسته تاثیری هر چند اندک بر بازار مصرف گوشت قرمز در کشور داشته باشد.

این امر موجب شده تا برخی با اشاره به واردات،  انتقال و کشتار گاو‌های لاغر و فرسوده پاکستانی و عرضه آن به نام گوشت گوسفند داخلی انتقاد کنند. از سوی دیگر مسئولان اظهارنظرهای متفاوتی در مورد گوشت گرم قرمز6 هزار و 800‌تومانی مطرح می‌کنند.

درحالی‌که پیش از این خبر از عرضه گوشت گرم قرمز گوسفندی داده شده و رئیس شورای اصناف حتی مطالب مطرح شده در زمینه عرضه گوشت بز سیستانی را نیز رد کرده بود، خبرهای تازه حاکی از عرضه گوشت گوساله زابلی و یا گاو فرسوده پاکستانی است! اما موضوع دیگر تاثیر عرضه شتاب‌زده این گوشت‌ها بر قیمت‌ها در بازار مصرفی است که اوج مصرف آن در هفته نخست ماه مبارک رمضان اکنون سپری شده است.

توزیع گوشت گوساله زابلی

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران، عرضه گوشت قرمز 6‌هزار و 800 تومانی با وجود مشکلاتی که در نحوه توزیع وجود دارد، ادامه پیدا می‌کند.کاظم صمدی، با اشاره به توزیع حدود 15 تن گوشت قرمز در تهران می‌گوید: به‌دلیل دشواری‌هایی که توزیع گوشت قرمز دارد (وسیله حمل‌ونقل و نحوه توزیع و کمبود نیروی انسانی) در 2روز گذشته این گوشت‌ها تنها در حدود 20‌واحد صنفی توزیع شده‌اند که با توجه به استقبال مردم به سرعت به اتمام رسیده‌اند.وی با بیان اینکه توزیع گوشت‌های مذکور در واحدهای صنفی که با پارچه‌های قرمز رنگ مشخص شده‌اند، انجام می‌شود، می‌گوید: به هر حال این توزیع در تنظیم بازار گوشت قرمز بی‌تاثیر نخواهد بود.

صمدی با بیان اینکه گوشت قرمز توزیع‌شده، گوشت گوساله زابلی است، از بحث‌هایی که درباره توزیع گوشت بز به‌وجود آمده اظهار بی‌اطلاعی کرده و محل توزیع این گوشت‌ها را بیشتر در مناطق جنوبی شهر تهران دانست.

کد خبر 88919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز