دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: گوشت قرمز ارزان‌قیمتی که مسئولان از هفته گذشته وعده توزیع آن در تهران از شنبه هفته جاری را داده بودند، هنوز به دست مردم نرسیده است

پس از آنکه در هفته‌های اخیر، گوشت قرمز گوی گرانی را از سایر مواد‌غذایی ربود، دولت اقدام به عرضه گوشت یخی 5هزار تومانی کرد اما به‌علت عدم‌استقبال مردم از این نوع گوشت‌ها، قیمت‌ گوشت قرمز در بازار کاهش نیافت.

هفته گذشته هم وزارت بازرگانی از عرضه گوشت قرمز گرم زیر 7هزار تومانی از ابتدای این هفته با همکاری شورای اصناف خبر داد که تا دیروز هم از این گوشت‌ها در بازار خبری نشد و مردم همچنان مجبور به خرید گوشت گران‌قیمت بودند.

دیروز عرضه کننده‌های گوشت قرمز در مناطق امام‌حسین، راه‌آهن، میدان بهمن، خیابان‌ خوش و خیابان آذربایجان و خیابان شریعتی اعلام کردند که هنوز از گوشت قرمز ارزان‌قیمت خبری نیست.

در همین حال، نخستین محموله گوشت گوساله ارزان‌قیمت از شرق کشور به میزان 30 تن، دیروز در یکی از سردخانه‌های اطراف تهران تخلیه شد. به گفته مسئولان اتحادیه گوشت گوساله، امروز نیز 30 تن دیگر از این گوشت وارد تهران می‌شود و در میان 60 واحد صنفی در نقاط مختلف شهر تهران توزیع خواهد شد.

قرار است انتقال گوشت به تهران تا زمان ایجاد تعادل قیمت در بازار ادامه یابد.
رئیس شورای اصناف کشور قیمت این گوشت‌ها را هر کیلو 6800تومان اعلام کرد و اظهار داشت: کانتینرهایی در سطح شهر به توزیع این گوشت می‌پردازند، ضمن اینکه واحدهای صنفی که با پلاکارد‌های متحد‌الشکل مشخص شده‌اند  نیز  به توزیع گوشت ارزان می‌پردازند.

قاسم نوده فراهانی درخصوص اینکه آیا گوشت گرمی‌که از دوشنبه در بازار توزیع می‌شود از افغانستان وارد شده یا خیر، گفت: خبر واردات دام و گوشت بز از افغانستان به داخل کشور را به‌شدت تکذیب می‌کنم.

کد خبر 88586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز