جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: به‌دنبال افزایش قابل ملاحظه قیمت گوشت طی هفته گذشته، تلاش‌جدیدی برای کنترل آن شروع شده است.

به گزارش همشهری، افزایش قیمت گوشت در 2 هفته گذشته دومین موج افزایش قیمت این کالا در 5 ماه گذشته است. در مردادماه و در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت گوشت به‌شدت افزایش یافت.

اما مسئولان معتقد بودند که قیمت‌ها با شروع ماه رمضان و پس از آن به حالت قبلی باز می‌گردد. حال با گذشت نزدیک به 4 ماه از ماه رمضان قیمت گوشت نه تنها کاهش نیافت بلکه دور جدید افزایش قیمت را با شیب تندتری آغاز کرده است. این بیانگر بی‌توجهی دست‌اندرکاران بازار برای مدیریت و یا شکست سیاست‌های ناکارآمد برای مدیریت بازار است.

روزانه 1000 گوسفند در تهران 

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران از برنامه‌ریزی برای ورود روزانه بیش از هزار گوسفند زنده به تهران برای عرضه آن به بازار خبر داد.  سید کاظم  صمدی‌عراقی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت بازرگانی مقرر شده روزانه بیش از هزار گوسفند زنده به تهران وارد شود که در این خصوص عده‌ای از دامداران و واحدهای توزیعی هم برای‌ عرضه بیشتر از این میزان اعلام آمادگی کرد‌ه‌اند.

وی افزود: اتحادیه آمادگی هر گونه همکاری با وزارت بازرگانی را در این زمینه دارد و درصورت حل مشکلات نقدینگی و حمل‌ونقل، می‌توانیم با قیمت ارزان‌تری گوسفند زنده را به تهران وارد و توسط واحدهای عرضه‌کننده توزیع کنیم.

صمدی‌عراقی در گفت‌وگو با ایسنا  درباره علت افزایش قیمت گوشت گوسفندی گفت: اگر بخواهیم این قضیه را ریشه‌یابی کنیم، چندین سال است که افزایش قیمت گوشت گوسفندی را شاهد هستیم و این امر به‌دلیل خشکسالی‌های پی در پی در سال‌های اخیر بوده است.

اما امسال به‌دلیل ترسالی‌هایی که بعضا در برخی از نقاط و شهرهای کشور پیش آمده و وجود علوفه فراوان، در 6 ماهه دوم سال گوسفندان پروار شده‌اند و می‌توان امیدوار بود که‌این امر تا حدودی کمبود گوشت گوسفندی را جبران کند.

واردات دام  سبک

محمد قبله معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: گرچه هنوز مصوبه سپردن تنظیم بازار اقلام پروتئینی به وزارت بازرگانی ابلاغ نشده اما دولت برای اجرای این تصمیم مصمم است.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد:  قرار بر این شد که به سازمان دامپزشکی اجازه داده شود که در استان‌های مرزی، کشتارگاه‌هایی را فعال کند تا دام سبک از کشورهای همسایه به آنجا وارد شده و پس از ذبح، به‌صورت گوشت گرم روانه بازار شود.

کد خبر 99025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز