سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش روزافزون قیمت گوشت قرمز موجب شده است تا مسئولان وزارتخانه‌های بازرگانی وعده‌های تازه‌ای برای تنظیم بازار مواد پروتئینی مطرح کنند.

با گذشت یک هفته از واگذاری مسئولیت تنظیم بازار مواد پروتئینی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بازرگانی، افزایش قیمت مواد پروتئینی ادامه داشته و قیمت هر کیلو گوشت مرغ به 2 هزار و 800 تومان و گوشت قرمز ران گوسفندی به حدود 16 هزار تومان رسیده است.

با وجود این سخنگوی وزارت بازرگانی از شروع توزیع گوشت‌های 7 هزار و 300 تومانی در 5 نقطه شهر تهران خبر داد. علیرضا شجاعی گفت: قرار است به‌صورت روزانه قیمت مواد پروتئینی از نقاط مختلف تهران رصد شود که پس از جمع‌آوری قیمت این مواد در تهران، میانگین آن‌ تعیین و به‌صورت روزانه اعلام می‌شود.

واردات گوشت قرمز

از سوی دیگر، با وجود واگذاری تنظیم بازار مواد پروتئینی به وزارت بازرگانی، وزیر جهادکشاورزی از انجام واردات بیشتر برای جبران کمبود گوشت قرمز خبر داده است.

صادق خلیلیان با تاکید بر اینکه کمبود گوشت قرمز را از طریق واردات تامین خواهیم کرد، افزود: به‌دلیل خشکسالی در چند استان کشور مشکل کمبود گوشت مشاهده می‌شود که در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی به‌دنبال توسعه دامپروری‌ها بوده و در قدم بعدی گوشت مورد نیاز کشور را از طریق واردات تامین می‌کند.

وی در زمینه علت افزایش گوشت مرغ و تخم مرغ تصریح کرد: پراکندگی واحدهای پرورش طیور در کشور مناسب نیست و به همین دلیل در برخی استان‌ها تولید فراوان و در برخی نقاط تولید کمتر از نیاز است که با انتقال واحدهای تولید به همه‌ استان‌ها این مشکل نیز رفع می‌شود.

کد خبر 97448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز