شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

خلاصه نتایج گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران، از افزایش قیمت (به‌طور میانگین) 13درصدی انواع میوه و سبزی طی یک‌ماهه اخیر خبر می‌دهد.

براساس این گزارش، در یک ماهه منتهی به 27 آذرماه، قیمت انواع لبنیات، برنج، حبوبات و چای به‌طور میانگین تغییر محسوسی نکرده است. در همین‌مدت، تخم‌مرغ 3درصد و روغن‌نباتی یک درصد ارزان شده و در مقابل، قندوشکر 5درصد، مرغ 2درصد و گوشت قرمز 3درصد گران شده‌اند.

طبق آمار بانک مرکزی، بیشترین نوسان قیمت در بازار میوه و سبزی رخ‌داده و بالاترین رشد قیمت در این بازار نیز به هندوانه با 239درصد مربوط است؛ چرا که قیمت هرکیلو هندوانه از 280تومان در آبان ماه به 950تومان در هفته اخیر افزایش یافته است.

علت افزایش شدید قیمت هندوانه، سرمازدگی و شیوع آفت در مناطق کشت هندوانه در کشورمان اعلام شده است. در یک ماه اخیر گوجه‌فرنگی هم 89درصد گران شده و از هرکیلو 500تومان به 940تومان افزایش پیدا کرده است.

بر خلاف گوجه‌فرنگی و هندوانه، قیمت محصولاتی همچون سیب، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، خیار، بادمجان و کدوسبز نسبت به ماه قبل تا 14درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 97718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز