چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود افزایش قیمت گوشت قرمز گوسفندی به حدود 17 هزار تومان، معاون وزیر بازرگانی اطمینان داده است که نوسانی در بازار مواد پروتئینی وجود نخواهد داشت

طی سال‌جاری، همواره گوشت قرمز پیشتاز افزایش قیمت‌ها بوده و هر بار مسئولان وعده‌های تازه‌ای برای افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها مطرح کرده‌‌اند؛ به‌نحوی که با افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان و ایام محرم، مسئولان از افزایش عرضه گوشت منجمد و گرم و کاهش قیمت‌ها خبر می‌دادند اما اخیرا این کاهش قیمت‌ها به سال بعد یا روزهای پایانی امسال موکول شده است.

محمدصادق مفتح با بیان اینکه طبق روال گذشته در زمینه گوشت منجمد تنظیم بازار انجام شده است، گفت: از نظر گوشت مرغ نیز قیمت بهینه‌ای داریم و با تمهیداتی که از نظر ذخیره‌سازی هم در  وزارت جهاد کشاورزی و هم در وزارت بازرگانی انجام گرفته، با ذخایر خوبی در پایان سال مواجه خواهیم بود که مطمئن هستیم نوسانی در بازار از جهت مواد پروتئینی نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه برای نیمه دوم اسفند توزیع گوشت‌های گرم شروع خواهد شد، افزود: محور برنامه‌ریزی ما در گوشت، توزیع گسترده گوشت گرم است. اکنون با همکاری اصناف واردات گوشت به‌خصوص دام سنگین در حال انجام است. این دام‌ها پاکستانی هستند و دام سبک هم از کشورهای همسایه مثل قزاقستان می‌آید.

مفتح همچنین از عرضه گوشت گرم بین کارمندان و کارگران خبر داده و اعلام کرده است: هر ساله از طریق تعاونی بین کارمندان و کارگران گوشت گرم توزیع می‌شد که امسال هم به‌خصوص گوشت مرغ گرم توزیع خواهیم کرد.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به واحد مرکزی خبر گفت: تاکنون در حدود 13 تن گوشت گرم گوسفندی با قیمت 10 هزار و 600 تومان در استان تهران توزیع شده است و در چند روز آینده 6 تن دیگر نیز به‌صورت مستقیم عرضه خواهد شد.

کاظم‌ صمدی عراقی افزود: در چند روز آینده گوشت گرم گوسفندی برای عرضه مستقیم از سیستان و بلوچستان به تهران آورده می‌شود. گوشت گرم گوسفندی بیشتر در مناطق جنوبی تهران عرضه شده و به‌طور میانگین در حدود 50 تا 60 کیلو گوشت در اختیار هر واحد صنفی در محدوده‌های مورد عرضه قرار گرفته است.

کد خبر 100967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز