یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل مشاوره علوم تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش، از کمبود پنج هزار مشاور متخصص در مدارس سراسر کشور خبر داد.

امیری در گفت‌وگو با ایسنا،این مطلب را در پاسخ به شمار مشاوران مدارس سراسر کشور در سال تحصیلی جاری عنوان کرد و گفت: 12 هزار و 500 مشاور در مدارس سراسر کشور فعال هستند که در مقاطع تحصیلی مختلف با تمرکز راهنمایی و متوسطه مشغول بکارند و از سطح تحصیلاتی لیسانس تا فوق دکترا برخوردارند.

وی افزود: بر این اساس، مشاوران مدارس بالاترین معدل تحصیلات دانشگاهی در بین معلمان سراسر کشور را دارا هستند.

مدیرکل مشاوره علوم تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به راهکارهای اندیشیده شده برای رفع کمبود مشاوران متخصص در مدارس عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، بخشی از حدود 60 هزار نیرویی که قرار است طی پنج سال آینده در آموزش و پرورش استخدام شوند، مشاور هستند که با استخدام آن‌ها کمبود پنج هزار نیروی انسانی در این بخش برطرف خواهد شد و تعداد مشاوران موظف افزایش پیدا خواهد کرد.

امیری ادامه داد: بخشی دیگر از نیروهایی که طی پنج سال آینده در شرف استخدام قرار دارند، حق‌التدریسانی هستند که به عنوان مربی امور تربیتی مشغول به کار خواهند شد.
وی همچنین از راه‌اندازی 31 مراکز روانشناختی تخصصی آموزش و پرورش در 31 استان کشور خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این، به تعداد مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور، 712 هسته مشاوره آموزش و پرورش در کشور وجود دارد.

کد خبر 95852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز