سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پژوهشی آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزشی کشور از بازنگری جدی در کتب علوم انسانی مدارس خبر داد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با ایستا، در پاسخ به روند بازنگری در کتب علوم انسانی آموزش و پرورش اظهار کرد: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری که البته پیش از این نیز بر ضرورت بازنگری در کتب علوم انسانی تاکید کرده بودند، نواقص موجود بیش از پیش نمایان شد.

وی با بیان این که بازنگری در کتب علوم انسانی از چند سال قبل متناسب با نیازهای عمومی و مطرح شدن طرح ارتقای علوم انسانی در آموزش و پرورش آغاز شده است، ادامه داد: با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری که در سال‌های گذشته نیز به نوعی به مراکز علمی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها متذکر شده بودند، بازنگری در کتب درسی علوم انسانی با جدیت بیشتری آغاز شده است و امیدواریم که با توجه به تاکیدات ایشان، محتوای این کتب درسی غنای بیشتری یابد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزشی کشور همچنین خاطرنشان کرد: در بازنگری کتب علوم انسانی، غنی‌تر کردن محتوا با توجه به مبانی تبیین شده و بازنگری در سرفصل‌ها در دستور کار است و در برنامه درسی ملی کشور نیز توجه به بازنگری و ارتقای علوم انسانی با محوریت تفکر، تعقل، عقلانیت، حکمت و اخلاق دنبال می‌شود.

وی به‌روز نبودن علوم انسانی و رشد نامتناسب این علوم با ذائقه فرهنگی بومی، ملی و اسلامی کشور را از دلایل مطرح شدن بحث بازنگری در کتب علوم انسانی ذکر کرد.
این مقام مسوول آموزش و پرورش کاربردی‌تر کردن علوم انسانی در فرایند بازنگری محتوای این کتب و غنی‌تر کردن این محتوا را نیز مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 94892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز