همشهری آنلاین: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: توانمندسازی کودکان معلول و دانش‌آموزان با نیازهای خاص آموزشی با پذیرا بودن و پاسخگو بودن نظام آموزشی کشور تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سوسن کشاورز با گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان افزود: تامین آموزش پایه و کارآموزی حرفه ای نقش بسیار مهمی در تقویت توانمندسازی معلولان در جامعه دارد.

وی مشارکت ملی، ایجاد اشتغال و فرصتهای شغلی را یکی از راههای رفع تنگناهای معلولان دانست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سرعت تحقق اهداف،‌ رفع موانع و مسائل معلولان از طریق تعامل سازمانهای غیردولتی، بخش خصوصی و ملی بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: همچنین آموزش و حرفه آموزی موجب اتکاء به نفس، اطمینان به خود و منزلت فراگیران می شود.

کشاورز در ادامه خواستار حمایت بیشتر دستگاههای اجرایی برای بهبود وضعیت کودکان و دانش‌آموزان با انواع معلولیتها در کشور شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ‌اجرای طرح حرفه آموزی برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی یکی از اقدامات مناسب سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای توانمندسازی و بهبود مهارتهای زندگی دانش‌آموزان معلول است.

وی از افزایش تعداد دانش‌آموزان معلول پذیرفته شده در دانشگاهها نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پذیرفته شده در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سال قبل 407 نفر بودند که امسال به 541 نفر افزایش یافته است.

کد خبر 96582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز