همشهری آنلاین: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: توانمندسازی کودکان معلول و دانش‌آموزان با نیازهای خاص آموزشی با پذیرا بودن و پاسخگو بودن نظام آموزشی کشور تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سوسن کشاورز با گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان افزود: تامین آموزش پایه و کارآموزی حرفه ای نقش بسیار مهمی در تقویت توانمندسازی معلولان در جامعه دارد.

وی مشارکت ملی، ایجاد اشتغال و فرصتهای شغلی را یکی از راههای رفع تنگناهای معلولان دانست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سرعت تحقق اهداف،‌ رفع موانع و مسائل معلولان از طریق تعامل سازمانهای غیردولتی، بخش خصوصی و ملی بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: همچنین آموزش و حرفه آموزی موجب اتکاء به نفس، اطمینان به خود و منزلت فراگیران می شود.

کشاورز در ادامه خواستار حمایت بیشتر دستگاههای اجرایی برای بهبود وضعیت کودکان و دانش‌آموزان با انواع معلولیتها در کشور شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ‌اجرای طرح حرفه آموزی برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی یکی از اقدامات مناسب سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای توانمندسازی و بهبود مهارتهای زندگی دانش‌آموزان معلول است.

وی از افزایش تعداد دانش‌آموزان معلول پذیرفته شده در دانشگاهها نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پذیرفته شده در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سال قبل 407 نفر بودند که امسال به 541 نفر افزایش یافته است.

کد خبر 96582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز