همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوع اختلاف دولت و شهرداری در مورد مترو و اعتبارات آن، گفت: برای انتقال مدیریت مترو به دولت باید قوانین را تغییر داد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اختلاف مترو تهران و برخی مسئولان اجرایی در مورد تخصیص منابع مصوب مجلس شورای اسلامی به مترو و نحوه مدیریت این مجموعه در دستور کار کمیسیون توسعه و عمران مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد که کمیسیون عمران در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مساله را به صورت فوری و جدی بررسی کند و زمینه تسهیل نیازهای مترو تهران و در نتیجه ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم شود.

وی افزود: باید توجه داشت که با توجه به اختصاص بودجه‌های قابل توجه از سوی دولت میزان پیشرفت پروژه‌های مترو و بهره‌برداری از خطوط جدید روند خوبی داشته است و می‌توان با افزایش ظرفیت بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها، رضایتمندی مردم را هر چه بیشتر فراهم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به قوانین مصوب مجلس و اصل «44» قانون اساسی درمورد مساله حمل و نقل و مدیریت آن که در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد و موضوع اصلی کاهش تصدی‌گری دولت در اموراتی که امکان‌پذیر است، آیا راهکار قانونی در راستای تحقق نظر رئیس جمهور برای انتقال مدیریت مترو به دولت وجود دارد یا نه؟ توضیح داد: با توجه به قوانین موجود، انتقال مدیریت مترو را تنها قانون تعیین می‌کند و بنابراین اگر قرار بر اجرایی شدن چنین تصمیمی باشد، باید قوانین را تغییر داد.

کد خبر 95845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز