مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم حمایت همه نهادهای مؤثر از مترو گفت:

پرداختن به مشکلات و مسائل تهران، مسئله سیاسی نیست که شاهد اختلاف نظرهای اساسی در رابطه با آن باشیم، بلکه همه باید با همدلی برای رفاه حال مردم هم قسم شویم.

سیدمحمدکاظم حجازی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث اخیر در موضوع مترو، ضرورت حمایت از مترو را یادآور شد و گفت: در روزهای آغاز به کار پروژه مترو، بودجه‌هایی که به آن اختصاص می‌یافت اندک و در حد بسیار پایینی بود اما پس از آن با حرکت‌های مستمری که انجام شد، بودجه هم رو به افزایش رفت و ما شاهد توجه بیشتری از سوی دولتمردان به متروی تهران بودیم.

وی با بیان اینکه همت بلند همه دلسوزان باعث به ثمر رسیدن متروی تهران شده است، افزود: در شرایط امروز که این وسیله نقلیه عمومی با استقبال مردم مواجه شده، ضرورت توجه به آن دوچندان می‌شود.

حجازی با بیان اینکه همه نهادهای مؤثر باید برای رفع مشکلات موجود در مترو به کمک مدیریت شهری بیایند، گفت: شرایط حاکم بر شهرداری‌های کشور به ما نشان می‌دهد که این نهادها به تنهایی و با این منابع محدود درآمدی نمی‌توانند از عهده هزینه طرح‌هایی همچون مترو بربیایند.

از طرف دیگر مردم هم به این طرح‌ها علاقه‌مند هستند. بنابراین ضرورت دارد تا دولت هم توجه جدی به این مقوله داشته باشد و به کمک شهرداری بیاید.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اعطای کمک‌های یارانه‌ای به مترو ادامه داد: مطمئنا هیچ کدام از طرف‌های درگیر با موضوع مترو، مخالف اصل کمک به این وسیله نقلیه عمومی نیستند، بلکه اختلاف‌‌نظرهایی وجود دارد که امیدواریم با درک شرایط شهر تهران، این اختلاف نظرها تبدیل به همیاری شود و مدیریت شهری بتواند در این زمینه خدمات خوبی به مردم ارائه دهد. این نماینده مجلس گفت: امیدواریم نگاه‌ها به موضوع مترو مقطعی نباشد و دولت و مجلس و مدیریت شهری همدیگر را در این مسیر مساعدت کنند.

کد خبر 94504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز