چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه بورس: دیروز همزمان با عرضه سهام شرکت سیمان فارس نو در بورس تهران، عرضه دیگری نیز در بازار سرمایه انجام شد و طی آن سهام شرکت بیمه دی برای نخستین بار در بازار فرا بورس ایران عرضه شد.

به گزارش همشهری، دیروز 7 میلیون و500 هزار سهم معادل 5/2 درصد از سهام بیمه دی برای نخستین بار در بازار فرابورس عرضه شد که در نهایت 7 میلیون و 296 هزار سهم آن به قیمت 150 تومان به‌فروش رفت.

به این ترتیب تعداد شرکت‌های موجود در بازار فرا بورس ایران به 3 شرکت رسید.
شرکت فرا بورس ایران که نوعی بازار خارج از بورس محسوب می‌شود به‌تازگی فعالیت خود را با انجام معاملات 2 شرکت مرجان کار و کویر تایر آغاز کرده است.

این بازار محلی است برای شرکت‌هایی که سهام آنها قابلیت عرضه در بورس تهران را ندارند. در همین رابطه مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه بیمه دی سومین شرکت عرضه شده در فرابورس است، گفت: تاکنون علاوه بر شرکت‌های مرجان کار و کویر تایر، گواهی سپرده بانک کشاورزی و اقتصادی نوین نیز در این بازار به‌فروش رفته است.

مصطفی امیدقائمی در مورد عملکرد شرکت فرا بورس افزود: تاکنون بیش از 30‌درصد گواهی سپرده بانک کشاورزی به‌فروش رفته و ورود این گواهی به بازار فرابورس باعث شده است خریدار، فروشنده و بانک از آن منتفع شوند زیرا گواهی سپرده 19 درصدی بانک اقتصاد نوین در خود بانک 4/8درصد خریداری می‌شود ولی در بازار فرابورس به قیمت 5/100 درصد خرید و فروش می‌شود.

عرضه سهام پرسپولیس و استقلال

مدیرعامل شرکت فرا بورس در ادامه در مورد واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس توضیح داد: این موضوع به سازمان تربیت بدنی بستگی دارد زیرا در ابتدا باید خط تجاری سودآوری برای باشگاه تعیین شده و سپس سهام آن به عموم عرضه شود.

امید قائمی گفت: در این خصوص با سازمان تربیت بدنی مذاکره کردیم و این موضوع در حال بررسی است و اگر این سازمان بتواند منابع درآمدی برای این باشگاه‌ها درنظر بگیرد که سودآور باشند، می‌توانیم به‌دنبال این باشیم که سهام این دو باشگاه ورزشی را در فرابورس عرضه کنیم.

کد خبر 93409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز