گروه بورس: فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد:

بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در طول یکسال گذشته میلادی 22درصد رشد کرده است.
به گزارش همشهری، آمار‌های جدید نشان می‌دهد بازده سرمایه‌گذاری بورس تهران رو به افزایش است و سهامدارانی که در طول ماه‌های گذشته در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند سود مناسبی به دست آورده‌اند. فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار نیز در جدیدترین گزارش خود افزایش میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران را تایید کرد.

این فدراسیون با محاسبه شاخص سود نقدی و قیمت اعلام کرد: شاخص سود نقدی و قیمت بورس تهران از اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون 22 درصد رشد کرده است.
این شاخص که بیانگر میزان بازده کل بازار سهام است از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 17 هزار واحد رشد کرده است.

شاخص بازده نقدی و قیمت در ابتدای سال‌جاری میلادی 34 هزار و 45 واحد محاسبه شده بود که در پایان ماه اکتبر به 50 هزارو785 واحد رسیده است. این شاخص همچنین به فاصله یک ماه (از سپتامبر تا اکتبر) بیش از 8درصد رشد کرده و این به معنای رشد ارزش سرمایه‌گذاری در بورس تهران است.

افزایش 5 میلیارد دلاری

فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار همچنین در گزارش خود اعلام کرد: ارزش جاری بورس تهران از سپتامبر سال‌جاری تا ماه اکتبر 5 میلیارد دلار افزایش یافته است.
بر مبنای این گزارش، ارزش جاری بورس تهران که در ماه سپتامبر 60میلیارد و 899 میلیون دلار محاسبه شده در پایان ماه اکتبر به 65 میلیارد و 776 میلیون دلار رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد ارزش جاری بورس تهران بیش از 17 درصد رشد کرده است. این فدراسیون ارزش جاری بورس تهران را در ابتدای سال‌جاری میلادی 47 میلیارد دلار محاسبه کرده بود.

گزارش این فدراسیون همچنین حاکی از آن است که شاخص 50 شرکت برتر  بازار سهام ایران نیز از اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون با 20 درصد رشد از 322 واحد به 531 واحد رسیده است. همچنین ارزش معاملات بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 7میلیارد و 476 میلیون دلار محاسبه شده است. این رقم بدون احتساب معامله 8 میلیارد دلاری شرکت مخابرات ایران که در ماه گذشته به ثبت رسید در نظر گرفته شده است.

ارزش بورس‌های دنیا

گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار  نشان می‌دهد:  ارزش جاری کل بورس‌های جهان در طول یک ماه گذشته با یک دهم درصد کاهش به 43 هزار و 832 میلیارد دلار رسیده است.

در این میان ارزش جاری بازار‌های سهام قاره آمریکا معادل 8/17هزار میلیارد دلار از سایر مناطق دنیا بیشتر است و پس از آن بورس کشور‌های آسیایی با ارزشی بالغ بر 6/13 هزار میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد. مجموع ارزش بازارهای سهام اروپا و خاورمیانه نیز 4/12هزار میلیارد دلار محاسبه شده است

کد خبر 95790

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز