گروه بورس: مدیرعامل بورس کالای ایران از افتتاح رینگ صادراتی محصولات پتروشیمی در روز چهارم آبان ماه در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش همشهری، بالاخره پس از فراز و نشیب‌های گوناگون، زمان دقیق افتتاح رینگ صادراتی محصولات پتروشیمی به‌صورت رسمی اعلام شد و قرار است در روز 4 آبان ماه در جزیره کیش به‌صورت رسمی افتتاح شود.

پیش از این بار‌ها مراسم راه‌اندازی رینگ صادراتی محصولات پتروشیمی به تعویق افتاده بود. قرار بود این مراسم مرداد ماه سال‌جاری برگزار شود اما علی اکبر هاشمیان مدیرعامل بورس کالای ایران در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده بود به‌دلیل تغییرات جدید و حضور وزرای جدید امکان راه‌اندازی وجود ندارد.

اما وی روز گذشته در باره زمان افتتاح رسمی رینگ صادراتی گفت: رینگ محصولات پتروشیمی کیش روز چهارم آبان ماه امسال با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بورس کالا و سایر مدیران ارشد بازار سرمایه در این جزیره افتتاح می‌شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران تاکید کرد: با افتتاح رینگ صادراتی محصولات پتروشیمی، ایران می‌تواند تعیین‌کننده برخی اقلام پتروشیمی در خاورمیانه باشد.

هاشمیان اظهار داشت: تالار معاملات بین‌المللی نفت، فراورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی بورس کالا در برج صدف منطقه آزاد کیش به‌طور کامل آماده بهره برداری است و روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشور، این تالار به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی همچنین با اشاره به استقبال فعالان بازار داخلی و جهانی از داد و ستد انواع فراورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در این تالار گفت: امید می‌رود با شروع فعالیت رسمی این تالار، شاهد رونق روز افزون معاملات این محصولات و جلب بازارهای جدید جهانی در رینگ صادراتی بورس کالا باشیم.

آخرین خبر‌ها حکایت از آن دارد که تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی، دفاتر نمایندگی خود را در کیش مستقر کرده‌اند و آماده راه‌اندازی این تالار هستند.همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز برای عرضه محصولاتش در رینگ صادراتی تالار کیش اعلام آمادگی کرده است.

قرار است 15 قلم کالای صادراتی شرکت ملی پتروشیمی در این رینگ صادراتی مبادله شود.رینگ صادراتی بورس کالای کیش با هدف انجام معاملات بین‌المللی محصولات پتروشیمی و نفت راه‌اندازی می‌شود.

ایده راه‌اندازی رینگ محصولات پتروشیمی اواخر سال ۸۶ پس از مصوبه دولت مبنی بر خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری کلید خورد و بر همین اساس اکثر محصولات پتروشیمی، سال گذشته در بورس کالای ایران مورد پذیرش قرار گرفت.

آمارها حاکی  است حجم معاملات محصولات پتروشیمی سال ۸۷ به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسید که این حجم قطعا با راه‌اندازی رینگ صادراتی کیش افزایش چشمگیری خواهد یافت.

کد خبر 93326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز