دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه بورس: مراسم معارفه شرکت بیمه البرز روز گذشته بدون حضور فعالان و مسئولان بورس برگزار شد

به گزارش همشهری، مراسم معارفه بیمه البرز دیروز در شرایطی برگزار شد که بورس تهران هنوز مجوز پذیرش این شرکت در بورس را به‌دلیل ابهامات گسترده در اطلاعات مالی این شرکت و اختلاف نظر با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ صادر نکرده است اما مسئولان سازمان خصوصی‌سازی در واکنشی متفاوت می‌گویند سهام این شرکت چهارشنبه 25 شهریور در بورس واگذار می‌شود. 

هیات پذیرش اوراق بهادار روز چهارشنبه هفته گذشته پرونده بیمه البرز را مورد بررسی قرار داد و به‌دلیل 23 مورد ابهام در گزارش‌های این شرکت، بیمه البرز را در بورس پذیرش نکرد.
بلافاصله پس از این تصمیم غلامرضا حیدری کردزنگنه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی این اقدام هیات پذیرش را خلاف خواسته‌های سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد.

به‌دنبال موضع‌گیری سازمان خصوصی‌سازی‌، حسن قالیباف‌اصل مدیرعامل شرکت بورس نیز اعلام کرد: هیأت پذیرش از شروط تعیین شده برای بیمه البرز کوتاه نمی‌آید و سهام بیمه البرز نیز چهارشنبه عرضه نمی‌شود.

روز گذشته محمد رضا رستمی - معاون ناشران و اعضای شرکت بورس هم به موازات برگزاری نشست معارفه بیمه البرز به ایسنا گفت: معمولا شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری بعد از ارائه امیدنامه و بودجه حسابرسی شده و نیز پذیرش در بورس، اقدام به برگزاری جلسه معارفه می‌کنند تا بتوانند به ابهامات و سؤالات حاضران و فعالان بازار سرمایه درخصوص امیدنامه و اطلاعات منتشر شده پاسخگو باشند.

رستمی تاکید کرد: بیمه البرز هنوز بودجه 88، تاییدیه بانک مرکزی و نامه حسابرس مبنی بر کفایت کنترل‌های داخلی و امید نامه خود را به بورس ارائه نکرده است.

شرکت‌ها شفاف هستند

روز گذشته غلامرضا حیدری کردزنگنه در مراسم معارفه بیمه البرز گفت: درتمام دنیا سعی می‌شود خصوصی‌سازی‌ شرکت‌های دولتی کمتر از طریق بورس انجام شود، زیرا این شرکت‌ها از شفافیت لازم برخوردار نیستند، این در حالی است که در ایران خصوصی‌سازی‌ شرکت‌های دولتی به‌دلیل رقابتی شدن بورس و شفافیت بیشتر از طریق بورس انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه افشای اطلاعات به‌طور دقیق انجام شده است از عرضه سهام بیمه البرز در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: این شرکت تبدیل به سهامی عام شده و در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است، اطلاعات درخواستی این شرکت به سازمان حسابرسی و پاسخ 23سؤال بورس در مورد وضعیت این شرکت نیز ارائه شده است.

در شرایطی که بیمه البرز هنوز به‌دلیل 23 مورد ابهام مالی در بورس پذیرفته نشده است، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ می‌گویند سهام این شرکت چهارشنبه هفته جاری در بازار سهام عرضه می‌شود

کد خبر 90481

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز