گروه بورس: تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی ازآن است که سهام بانک‌ها سود آورترین سهام بورس تهران در سال مالی جاری هستند.

به گزارش همشهری، آخرین وضعیت پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس تهران نشان می‌دهد از میان 39 2صنعت بورس تهران، صنعت بانکداری سودآورترین و شرکت صدرا به تنهایی زیان‌ده‌ترین صنعت بازار سهام محسوب می‌شوند. این در حالی است که گروه نساجی نیز چندان حال وروز خوشی ندارد و عملکرد 3 شرکت حاضر در این گروه حکایت از آن دارد که مدیران این شرکت نمی‌توانند برای امسال هم سودی به سهامداران خود اختصاص دهند.

این صنعت مدت‌هاست که در بورس تهران با شرایط خوبی روبه‌رو نیست و واردات محصولات خارجی باعث کاهش سود آوری صنعت نساجی در بورس تهران شده است.

تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های بورس تهران برای سال مالی جاری 102 هزارو 426 میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرده‌اند که از این میزان 17 هزار و958 میلیارد ریال به صنعت بانکداری اختصاص پیدا کرده است.

از مجموع 7 بانک حاضر در بورس تهران که شامل بانک‌های پارسیان، صادرات، تجارت، ملت، اقتصادنوین، کارآفرین و بانک سینا هستند بانک صادرات با پیش‌بینی سودی بالغ بر 8/3هزار میلیارد ریال بیشترین میزان سود را به‌خود اختصاص داده است.

بر این اساس با توجه به سرمایه 8/16 هزار میلیارد ریالی این بانک، سود هر سهم این شرکت بالغ بر 230 ریال پیش‌بینی شده است.بانک پارسیان نیز پس از بانک صادرات در رده دوم صنعت بانکداری به لحاظ سود آوری قرار گرفته و در مجموع 7/3 هزار میلیارد ریال سود برای سال مالی 88 پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی سود هر سهم بانک پارسیان 495ریال است.بانک‌های ملت، تجارت و اقتصاد نوین نیز پس از این شرکت‌ها با پیش‌بینی سودی بالغ بر 2/3،3/9 و 2هزار میلیارد ریال در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند. اما پس از صنعت بانکداری گروه شرکت‌های خودرو‌سازی‌ و ساخت قطعات با پیش‌بینی سودی بالغ بر 15 هزار و 579 میلیارد ریال سودآورترین صنعت بورس تهران محسوب می‌شود. در این گروه که شامل 30‌شرکت است، سایپا، ایران خودرو و گروه بهمن بیشترین سود را پیش‌بینی کرده‌اند.

سود هر سهم سایپا برای سال مالی جاری 674 ریال و سود هر سهم ایران خودرو و گروه بهمن به‌ترتیب 355 و 400 ریال محاسبه شده است. پس از صنعت بانکداری و خودروسازان، گروه فلزات اساسی با پیش‌بینی سودی معادل 5/11هزار میلیارد ریال در جایگاه سوم سودآورترین صنایع بورس قرار گرفته است. این صنعت شامل 23 شرکت است که سهام شرکت‌های مهمی همچون فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، و فولاد خوزستان در این گروه قرار دارند.

اما گزارش رسمی بورس تهران نشان می‌دهد 2صنعت نساجی و پیمانکاری تنها صنایعی هستند که با عملکرد منفی روبه‌رو بوده‌اند. شرکت صدرا که تنها شرکت گروه پیمانکاری است هم‌اکنون با زیان 281 میلیارد ریالی روبه‌روست و در انتهای جدول سود و زیان بورس قرار گرفته است.

3 شرکت حاضر در گروه نساجی نیز شامل شرکت‌های پشم‌بافی توس، ایران مرینوس و کارخانجات نساجی بروجرد نیز جمعا 3/5 میلیارد ریال زیان پیش‌بینی کرده‌اند.

کد خبر 98234

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز