یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

آیین‌نامه جدید بیمه شخص ثالث در آینده نزدیک توسط دولت ابلاغ می‌شود

که یکی از بندهای آن افزایش حق بیمه شخص ثالث است که توسط بیمه‌گران پیشنهاد شده است. جواد فرشباف‌ماهریان، رئیس‌کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: ضریب خسارت بیمه شخص ثالث بالاست و این نوع بیمه همیشه زیان‌ده بوده است.

وی در عین حال تاکید کرد: بیمه‌ها به‌ویژه بیمه‌های خصوصی عملکرد مناسبی در این زمینه داشته‌اند و با توجه به سهم بالای این رشته در پرتفوی شرکت‌های بیمه، این شرکت‌ها نمی‌توانند از این رشته صرف‌نظر کنند و این رشته برای شرکت‌های خصوصی سودده است.

تحریم‌های صنعت بیمه

فرشباف در مورد اقداماتی که برای مقابله با تحریم‌ها در صنعت بیمه صورت گرفته، گفت: بیمه مرکزی با تأسیس بیمه اتکایی ایرانیان و دریافت بیمه اتکایی در داخل سعی در جبران این مسئله دارد. به گزارش فارس، فرشباف‌ماهریان با اشاره به افزایش بیش از 30 درصدی بیمه اتکایی داخلی افزود: هم‌اکنون بیمه‌های خصوصی هم اجازه دریافت بیمه اتکایی را دارند و کنسرسیومی با مدیریت یک شرکت خصوصی برای قبول اتکایی در حال شکل‌گیری است.

آزادسازی تعرفه‌ها

وی با اشاره به طرح بیمه مرکزی برای آزادسازی تعرفه‌ها خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌ها تعرفه‌ها را رعایت نمی‌کنند؛ بنابراین آزادسازی تعرفه‌ها توسط بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

فرشباف افزود: آزادسازی تعرفه‌ها در رشته‌های بیمه‌ای صورت گرفته که کمترین ریسک را دارند و در این خصوص ابتدا بیمه‌های هواپیما، کشتی و باربری که کمترین ریسک را دارند، آزاد شده‌اند.

کد خبر 96355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز