جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه موسیقی چارسو در روزهای پایانی ماه اکتبر و روزهای آغازین ماه نوامبر در دو کشور آلمان و فرانسه به اجرای موسیقی سنتی ایرانی می‌‌پردازد.

فرشاد توکی، ردیف‌دان و نوازنده سه‌تار و از اعضای گروه چارسو ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: همچنانکه در پیشنیه اعضای این گروه و اجراهای‌آنها وجود دارد، بخشی از دوکارگان (رپرتوار) موسیقی کلاسیک ایرانی را در این اجراها به صحنه خواهیم برد.

وی از اجرای آثاری از عارف، و برخی دیگر از بزرگان موسیقی کلاسیک ایرانی یاد کرد وگفت سعی شده است تا با تنظیمی ویژه‌تر به این قطعات نگاه شود.

این عضو هیئت مدیره خانه موسیقی درباره قطعات اجرایی گفت: این قطعات در آواز اصفهان و آواز بیات زند (ترک) اجرا خواهند شد.

گروه موسیقی چارسو متشکل از سه نوازنده دائمی به نام‌های فرید خردمند (ضرب‌،دایره،آواز)احسان عابدی (نی‌ و آواز)، فرشاد توکلی(سه‌تار و ‌آواز) است و در اجرای آلمان مهرداد فار سیجانی با سنتور گروه را همراهی می‌کند و در اجرای پاریس هم آرش محافظ با ساز سنتور همراه گروه خواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین این گروه روزهای 23 اکتبر(یک آبان)در شهر ماربورک،24 اکتبر(2‌آبان) در شهر بن و 29 اکتبر(7 آبان) در شهر مونیخ آلمان اجرای برنامه دارند و بعد از یک هفته استراحت در روزهای 6 نوامبر(15 آبان) در آمفی تئاتر کوی دانشگاه پاریس و هفتم نوامبر(16 آبان) در کلیسای سنت مری گرونوبل به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

دو نفر از اعضای این گروه پیش از این کنسرتی در فرهنگسرای ایران برگزار کرده بودند[کنسرت موسیقی دستگاهی در فرهنگسرای هنر]

کد خبر 92880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز