دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همزمان با صدمین سال سفر طاهرزاده و درویش‌خان برای ضبط آثار به لندن، نشستی پژوهشی با همین موضوع درساعت 17 روز جمعه 29 آ‌بان در تالار رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین این برنامه که از سوی موسسه‌آوای مهربانی برگزار می‌شود،‹‹مروری بر آثار ضبط شده در سال 1909 م 1288 ش به مناسبت یکصدمین سال سفر لندن ›› نام دارد که در این برنامه آثار طاهرزاده، درویش خان و همراهان این سفر تاریخی‌ ومهم موسیقایی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

بخش اول این برنامه شامل پژوهش در بیوگرافی، دیسکوگرافی و تجزیه و تحلیل برخی از آثار ضبط شده این سفر است که با حضور پژوهشگران دکتر امیرحسین پورجوادی ، بهروز مبصری و محمدرضا شرایلی به همراه پخش تصاویر و نمونه های صوتی انجام می شود.

در بخش دوم کنسرت پژوهشی در آواز ابوعطا با الهام از آثار ضبط شده توسط طاهرزاده و رضاقلی‌خان نوروزی توسط  گروه مهربانی با آواز مظفر شفیعی ردیف‌دان و از شاگردان بنام‌ محمدرضا شجریان و سرپرستی سلمان سالک با همراهی سنتور احمد رضاخواه، کمانچه محمدباقر زینالی و ضرب فراز معماریان  برگزار خواهد شد.[کنسرت گروه مهربانی با آواز مظفر شفیعی]

موسسه آوای مهربانی تنها موسسه موسیقایی است که به شکل پیوسته و در چند سال اخیر نشست‌های پژوهشی جدی و تاثیرگزار در نقد و بررسی آثار موسیقایی دوره مشروطه و قاجار را برگزار می‌کند

کد خبر 95402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز