همشهری آنلاین: فردین خلعتبری‌،آهنگساز چند سریال موفق تلویزیونی هدایت و تنظیم ارکستر مجلسی نوپای ایرانیان را به عهده گرفته است تا کنسرتی را با آواز علیرضا قربانی در سالن میلاد برگزار کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین خلعتبری که به اتقاق علیرضا قربانی و محسن رجب‌ پور، مدیر و تهیه کننده این کنسرت ،در نشست صبح سه‌شنبه 28 مهر در خانه هنرمندان حضور یافتند و درباره این کنسرت توضیح دادند،‌کنسرتی که موسسه ترانه شرقی برای نخستین بار تهیه ‌کنندگی یک کنسرت غیر پاپ را با‌ آن تجربه می کند.

این برنامه با خوانندگی علیرضا قربانی طی روزهای 19، 20 و 21 آذرماه  و هر روز در دو نوبت 18 و 21 و 30و با همراهی ارکستر نوپای "ایرانیان" در سالن همایش‌های برج میلاد برپا خواهد شد.

کنسرتی که با یک ارکستر مجلسی متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی و اروپایی با آهنگسازی و نظارت فردین خلعت بری برگزار می‌شود بخشی از آهنگ‌های انتخابی در واقع تجربه‌های پیشین علیرضا قربانی و فردین خلعت بری است که غالباً تحت عنوان موسیقی تیتراژ مجموعه های تلویزیونی «مدار صفر درجه»، «شب دهم»، «سایه آفتاب» و ... با اشعاری از افشین یداللهی پیش از این شنیده‌ایم. فردین خلعت بری همچنین تصدیق کرد هر چند ترکیب نوازندگان ارکستر مجلسی ایرانیان با ارکستر ملی یکی نیست ولی حال و هوای کلی برنامه، شباهت زیادی به نمونه اجراهای ارکستر ملی ایران خواهد داشت.

محسن رجب‌پور مدیر موسسه فرهنگی هنری «ترانه شرقی» نیز در پاسخ این پرسش که چرا به حوزه موسیقی غیر پاپ گام نهاده است گفت: ما چندین سال است که در حوزه موسیقی پاپ کار می‌کنیم و احساس می‌کنم در آن حوزه به عنوان یک تهیه‌ کننده و مدیر تولید به انتها رسیده‌ایم و دیگر چیز جدیدی نداریم، لذا دوست داشتم با یک تغییر نگرش کلی و رویکرد جدید کارم را ادامه دهم. وی همچنین اذعان کرد: از سوی دیگر من به عنوان یک شهروند ایرانی همیشه دغدغه هویتی داشته ام و دارم. لذا خواستم در کنار فعالیت های اصلی ام، گریزی به موسیقی هویتمند ایرانی بزنم و بدین منظور آقایان قربانی و خلعت بری را بهترین گزینه تشخیص دادم.

رجب پور به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد که: شرکت ترانه شرقی فقط در شهر تهران بیش از پنجاه هزار هوادار جدی دارد که نشانی کاملشان را هم در اختیار داریم. من خیلی خوشبین هستم که بتوانیم بخشی از این مخاطبان همیشگی موسیقی پاپ را به دنیای هویتمند موسیقی ایرانی بکشانیم. ضمن اینکه خیلی از نوجوانان و جوانان پر و پا قرص موسیقی پاپ دیروز ، اینک به سنی بالاتر رسیده اند و طبیعتاً گرایش بیشتری به موسیقی فرهنگی سرزمین خویش دارند. کنسرت اخیر ما در واقع پاسخی به این نیاز منطقی و طبیعی نسل جوان و میانسال خواهد بود. رجب پور همچنین درباره اسپانسرهای این کنسرت گفت: امروز اسپانسرهای زیادی قصد حمایت از این کنسرت را دارند اما معتقدم شأن این نوع موسیقی اجازه استفاده از هر نوع اسپانسری را نمی‌دهد و امیدوارم از عهده احترام گذاشتن به این موسیقی و معرفی آن برآیم.

محسن رجب‌پور،علیرضا قربانی و فردین خلعتبری در نشست مطبوعاتی ارکستر ایرانیان

در ادامه علیرضا قربانی که اخیرا منظومه‌های سمفونیک هوشنگ کامکار با صدای وی به بازارموسیقی عرضه شده بود، در خصوص همکاری خود با شرکت ترانه شرقی بیان داشت:

مهم‌ترین دلیل اصلی به توانایی‌های محسن رجب پور بر می‌گردد. چرا که در کشور ما هرکسی که بخواهد کار هنری انجام دهد خودش باید تمام مسائل را از قبیل هماهنگی سالن، مجوز، صدابرداری و غیره حل کند. در صورتی که وقتی شخص یک مدیر هنری داشته باشد ،به خوبی می‌تواند از عهده آن برآید. بر این اساس من منافاتی نمی بینم که با ایشان که تا به حال در زمینه موسیقی پاپ فعالیت کرده‌اند، همکاری نمایم.

در پایان فردین خلعت بری ثبت ارکستر مجلسی ایرانیان به نام «ترانه شرقی» را وظیفه‌ای سنگین برای این موسسه دانست و افزود: من به مدیر ترانه شرقی گفته ام که ارکستر مجلسی ایرانیان می بایست در آینده بستری برای اجرای آثار همه آهنگسازان ایرانی باشد و همچنین به یک خواننده اکتفا نکند. اگر آهنگسازان ما بدانند که یک مجموعه منسجم به این عنوان فعالیت می کند، مطمئناً آثاری بریا آن خواهند نوشت.

کد خبر 93303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز