همشهری‌آنلاین: ارکستر 130 نفره آکادمیک تهران آثا بزرگان موسیقی را در هزارمین سال سرایش شاهنامه اجرا کرد

امین سالمی، ‌رهبر ارکستر موسیقی آکادمیک ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: از مدت‌ها قبل تمرینات این کار آغاز شده بود و در نهایت در ساعت 16 تا 18 روزهای 20 و 21 اسفند، این ارکستر آثاری از استادان همایون خرم، تجویدی، خالدی و ... را در تالار وحدت اجرا کردند.

به گفته سالمی علاوه بر اجرای قطعاتی از آهنگسازان پیشکسوت و قدیمی، آثاری از بابک شهرکی، آرش قاسمی و قطعه سیاوش از ساخته‌های خودم نیز توسط ارکستر اجرا شد که خوانندگی ارکستر را هم اقای  حمید خزایی‌ و کنسرت مایستر هم به عهده بابک شهرکی بود.

در کنار اجرای آهنگ‌ها امیر صادقی هم به شاهنامه‌خوانی پرداخت. ارکستر آکادمیک تهران از  108 نوازنده زیر سی‌سال و 22 خواننده در گروه کر تشکیل شده است و به گفته آقای سالمی ،  دو سالی که این ارکستر فعالیت خود را  با اتکاء به ظرفیت‌های اعضاء‌و تلاش و عشقی که به موسیقی داشته و دارند و به رغم تمامی مشکلات آغاز کرده اند.

سالمی درباره اجرای گروهی با استفاده از نام ارکستر آکادمیک‌ تهران در  هفته گذشته در تالار میراث فرهنگی گفت: من از این رخداد شگفت‌زده شدم و متاسفانه چیزی نمانده بود که وزارت ارشاد کنسرت ما در تالار وحدت را به خاطر اینکه گمان می‌کرد گروه اجرا کرده در تالار میراث فرهنگی همان ارکستر آکادمیک تهران است لغو کنند که من نامه‌ای نوشتم و چنین اتقاقی را تکذیب کردم.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این نامه که نسخه‌ای از‌ آن در اختیار همشهری‌آنلاین هم قرار گرفته آمده است:با توجه به استعلام صورت گرفته از اینجانب مبنی بر اجرای آن برنامه به اطلاع می رساند ارکستر آکادمیک تهران به رهبری اینجانب امین سالمی و حضور حمید خزاعی (خواننده) و بابک شهرکی (مایستر ارکستر) و سایر اعضا ارکستر در تاریخ فوق الذکر در تالار رودکی مشغول به تمرین برای کنسرت "جهاندار ملک سخن" بوده و هیچگونه صحبت یا قراردادی در مورد این اجرا با هیات مدیره ارکستر صورت نگرفته است

پس از استعلام از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اطلاع از موضوع  - مجوزی جهت اجرای این برنامه صادر نشده است و نظر به اینکه نام ارکستر آکادمیک تهران در انحصار اینجانب است علاوه بر اجرای بدون مجوز از نام ارکستر آکادمیک تهران سواستفاده شده است

این اتفاق در حالی رخ داده است که مسئولین برگزاری برنامه با مدیران ارکستر آکادمیک آشنایی کامل داشته و سوابق این ارکستر و اجراهای گذشته در اختیار ایشان بوده است

با توجه به همکاری ارکستر آکادمیک تهران با بنیاد رودکی - سازمان ملی جوانان و سازمان میراث فرهنگی و آشنایی کامل آن سازمان محترم با قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهشمند است مسئولین برگزاری این برنامه در اسرع وقت نسبت به پیگیری و توضیحات کامل و قابل قبول در مورد این ارکستر مجهول و اعلام دلیل استفاده از نام ارکستر آکادمیک تهران اقدامات لازم و کافی را مبذول فرمایند.

سالمی در گفت وگویی به همشهری‌آنلاین گفت که قرار است دیداری با دست‌اندرکاران میراث فرهنگی داشته باشیم تا از چند و چون چنین اتقاق شگفتی اطلاعاتی دقیق‌تر به دست آوریم.

کد خبر 103275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز