دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان خصوصی سازی پیش بینی کرد تا یک سال آینده بورس کشور به یکی از پویاترین و بزرگترین بورس‌های منطقه تبدیل شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،غلامرضا حیدری کرد زنگنه در جلسه معارفه شرکت بیمه البرز پیش از عرضه سهام ان در بورس، با تشریح روند خصوصی سازی، از آماده سازی 84 شرکت برای واگذاری در بورس یا با روش مزایده و مذاکره تا چهار ماه آینده خبر داد.

وی گفت: بورس کشورمان دارای صنایع متنوعی است و با ورود صنایع جدید متنوع‌تر و قابلیت جذب افراد بیشتری را خواهد داشت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با چند هدف سهام شرکت‌های بزرگ در بورس به مردم عرضه شده است، رقابتی شدن بازار، شفاف شدن وضع شرکت‌ها و گسترش فرهنگ سهامداری در جامعه را از مهمترین این اهداف برشمرد.

کرد زنگنه با اشاره به اینکه در آینده با ورود بخش تعاون به بورس وضعیت بازار سرمایه بیش از پیش تغییر خواهد کرد اظهارداشت: تا پایان امسال 30 شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت که در مجموع 43 تا 44 هزار میلیارد تومان سهام در اختیار دارند وارد بورس می‌شوند.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: تا چهار ماه آینده نیز 5300 میلیارد تومان آزاد سازی می‌شود.

کرد زنگنه با تاکید بر ضرورت شفاف سازی افزود: تاکنون موردی سبب نشده است که عده‌ای از سازمان خصوصی سازی اطلاعات خاصی بگیرند و در بازار سرمایه اختلال ایجاد کند.

وی شرکت های بزرگی را که تاکنون وارد بورس شده‌اند بهترین شرکت‌های کشور معرفی کرد و گفت: این شرکت‌ها که قرار است در آینده وارد بورس‌های خارجی شوند به طور قطع بازدهی خوبی برای خریداران سهام آنها خواهد داشت.

وی گفت: درنشستی که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و روسای سازمان بورس، حسابرسی و بیمه البرز هفته گذشته در وزارت اقتصاد برگزار شد توافق شد روز چهارشنبه سهام این شرکت دربورس عرضه شود.

کد خبر 90449

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز