سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه بورس: سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان زمینه عرضه 50 درصد از سهام شرکت مخابرات در مبادلات امروز فراهم نشد و براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی‌ سهام این شرکت چهارشنبه 25 شهریور در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری، قرار بود امروز 22‌میلیاردو 936 میلیون سهم شرکت مخابرات ایران معادل 50 درصد به‌علاوه یک سهم این شرکت به ارزش 8میلیارد دلاردر  بورس تهران به فروش برسد اما با توجه به آنکه شرکت مخابرات ایران نتوانست به موقع به شروط شش‌گانه بورس تهران پاسخ مناسب بدهد، عرضه سهام این شرکت به روز چهارشنبه هفته آینده موکول شد.

در همین رابطه سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ به فارس گفت: به‌دلیل آماده نشدن پاسخ‌های شرکت مخابرات و عدم احراز شروط شش‌گانه هیأت پذیرش توسط این شرکت و همچنین لزوم درج آگهی واگذاری در سایت شرکت بورس از یک هفته قبل، مقرر شد واگذاری بیش از 22 میلیارد و 936 میلیون سهم مخابرات در چهارشنبه آینده 25 شهریور ماه انجام گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد و کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، 2 متقاضی خرید بلوک 51 درصدی سهام مخابرات هستند، گفت: بله. بررسی‌های لازم درخصوص اهلیت این دو متقاضی انجام شده و سازمان خصوصی‌سازی‌ تاییدیه حضور آنها را نیز صادر کرده است.

عقدایی تاکید کرد: هرچند تاکنون این دو متقاضی آماده رقابت و خرید بلوک 51درصدی سهام مخابرات شده‌اند، اما در صورت ارسال تقاضا‌های جدید، سازمان خصوصی‌سازی‌ بررسی‌های لازم را تا فرصت باقیمانده انجام خواهد داد. بنابراین احتمال افزایش تعداد متقاضیان خرید 22 میلیارد و 936 میلیون سهم مخابرات وجود دارد.

اظهارات عقدایی در حالی عنوان شد که غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ جزئیات بیشتری از ماهیت 2 کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و پیشگامان کویر یزد اعلام کرد.  وی گفت: صبح روز گذشته جلسه کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات با حضور تمامی اعضای کمیته اهلیت این شرکت تشکیل شد.

پس از بررسی چند ساعته اهلیت مالی و فنی 2 کنسرسیوم متقاضی مورد بررسی واقع و صلاحیت آنها به تصویب رسید و قرار شد کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد برای خرید بلوک 50 درصد به‌علاوه یک سهم شرکت مخابرات در بورس به رقابت بپردازند.

معاون وزیر اقتصاد درخصوص ترکیب سهامداران کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، افزود: شرکت توسعه اعتماد، شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت شهریار مهستان شرکت‌هایی هستند که بدنه اصلی این کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند و هر یک از این شرکت‌ها نیز از شرکت‌های زیرمجموعه مهم و سهامداران جزء تشکیل شده‌اند.

کرد زنگنه همچنین از 12 شرکت تعاونی و 3 شرکت سرمایه‌گذاری به‌عنوان بدنه اصلی کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد نام برد.

شروط شش‌گانه بورس نهایی شد

مدیرعامل شرکت مخابرات از نهایی شدن شروط شش‌گانه هیأت پذیرش و ارسال آن به شرکت بورس خبر داد و گفت: روز دوشنبه مسئولان و کارشناسان شرکت بورس و اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در محل شرکت مخابرات حاضر شدند تا 6 شرط مدنظر بورس تامین و نهایی شود.

صابر فیضی ادامه داد: بدین ترتیب شروط شش‌گانه مدنظر بورس نهایی و دقایقی پیش به شرکت بورس ارسال شد.  فیضی در پاسخ به این پرسش که آیا شناختی از 2 متقاضی سهام مخابرات دارد یا خیر، پاسخ داد: بله.

خوشبختانه هر دو گروه نسبت به صنعت مخابرات آشنایی دارند و برخی از مسئولان آنها نیز از بازنشستگان شرکت مخابرات هستند؛ از سوی دیگر از توان مالی مناسبی برخوردارند؛ بنابراین جای نگرانی نیست.

کد خبر 89983

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز