رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 ابعاد گزارش مربوط به معامله 8 میلیارد دلاری مخابرات را اعلام کرد و گفت: ابطال داد و ستد بیش از 22.9 میلیارد سهم مخابرات بر عهده شورای رقابت است.

به گزارش فارس، حمیدرضا فولادگر  در رابطه با گزارش سازمان بازرسی از معامله بلوک 50 درصد به‌علاوه یک سهم مخابرات اظهار داشت: در گزارش اولیه سازمان بازرسی آمده بود که هیأت واگذاری در اینگونه مسائل تصمیم‌گیری می‌کند. 

وی درباره شایعه ابطال معامله این بلوک مخابرات که به‌عنوان تاریخی‌ترین داد و ستد سهام شرکت‌های دولتی به ارزش 8 میلیارد دلار تلقی شده تأکید کرد: سازمان بازرسی در گزارش اولیه‌ای پیشنهاد ابطال معامله مخابرات را داده بود.

در این گزارش مطرح شده بود که اگر شبهه تبعیض و شرایط عدم‌رقابت وجود داشته باشد، شورای رقابت براساس اختیارات قانونی می‌تواند نسبت به ابطال آن اقدام کند.  نماینده اصفهان خاطرنشان کرد:‌ شورای رقابت باید با بررسی جوانب مختلف مشخص کند که آیا شرایط رقابت در معامله بلوک مخابرات حاکم بوده یا خیر؟ 

معامله مخابرات، قانونی است

در همین حال، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با بیان اینکه معامله سهام شرکت مخابرات کاملا قانونی است، گفت: در قانون هیچ منعی برای در نظر گرفتن اهلیت امنیتی برای شرکت‌های خریدار وجود ندارد.

به گزارش مهر، غلامرضا حیدری کردزنگنه در واکنش به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره معامله واگذاری سهام شرکت مخابرات گفت: خصوصی‌سازی شرکت مخابرات کاملا قانونی و درست صورت گرفته است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده، به‌طورکلی در حیطه اختیارات شورای رقابت نیست. معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: شورای رقابت براساس قانون تنها به مواردی همانند انحصار و عدم‌رقابت می‌پردازد و ابطال واگذاری تنها در حیطه اختیارات هیأت داوری است.

18 آبان، وجه نقد معامله واریز می‌شود

همچنین یکی از اعضای کنسرسیوم خریدار شرکت مخابرات از واریز وجه نقد معامله تا روز دوشنبه (18 آبان) خبر داد و گفت: وجه نقد معامله بلوک شرکت مخابرات معادل1600 میلیارد تومان آماده است و تا روز دوشنبه پرداخت می‌شود.

مدرس خیابانی - مدیرعامل شرکت شهریار مهستان - در گفت‌وگو با ایسنا، به تبدیل کنسرسیوم توسعه‌ اعتماد مبین به شرکت توسعه‌ اعتماد مبین اشاره کرد و افزود: از این پس شرکت توسعه‌ اعتماد مبین سهامدار شرکت مخابرات ایران خواهد شد و شرکا از طریق شرکت توسعه‌ اعتماد مبین وارد سهام مخابرات می‌شوند.

وی درخصوص گزارش سازمان بازرسی و احتمال ابطال معامله بلوکی شرکت مخابرات گفت: طبق گفته رئیس سازمان بورس تنها مرجع ابطال معامله، شرکت بورس و شورای رقابت است.

کد خبر 94407

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز