گروه بورس: معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد: شرکت مهر اقتصاد ایرانیان تاکنون درخواستی برای خریدبلوک سهام شرکت مخابرات به این سازمان ارائه نکرده است.

به گزارش همشهری، در شرایطی که شمارش معکوس برای عرضه 50 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران در روز یکشنبه آغاز شده، گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد خریداران احتمالی این سهام به‌وجود آمده است.

قرار است سازمان خصوصی‌سازی‌ یکشنبه هفته آینده 50 درصد به‌علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران را در بورس تهران عرضه کند، ارزش این مقدار سهام که بزرگ‌ترین واگذاری تاریخ بورس لقب گرفته 8میلیارد دلار برآورد می‌شود.

پیش از این قرار بود سهام شرکت مخابرات در هفته‌های پایانی شهریور ماه عرضه شود اما برنامه واگذاری سهام این شرکت برای 2 هفته متوالی به تعویق افتاد، در همین رابطه مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ پس از به‌تعویق‌افتادن سهام این شرکت برای دومین بار اعلام کردند احتمال حضور خریدار جدیدی برای خرید سهام این شرکت وجود دارد اما به‌نظر می‌رسد این خریدار تاکنون درخواست خود را به بورس تهران ارائه نکرده است.

تاکنون 2 کنسرسیوم با نام‌های توسعه اعتماد مبین و پیشگامان کویر یزد در خواست قطعی خود را به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارائه کرده‌اند و اهلیت آنان نیز توسط این سازمان تایید شده است.

کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین متشکل از 3 شرکت ثبت شده در استان‌های تهران و خراسان با عقد قرارداد مشارکتی شامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران به نسبت 46 درصد، شرکت توسعه اعتماد به نسبت 46 درصد و شرکت شهریار مهستان به نسبت 8درصد وارد رقابت برای خرید سهام مخابرات شده است.

کنسرسیوم تعاونی پیشگامان کویر یزد نیز متشکل از 12 شرکت تعاونی و 3شرکت سرمایه‌گذاری است.این شرکت تعاونی خدماتی در سال 1375 با هدف ایجاد بستری مناسب در صنعت اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات به‌صورت تعاونی ثبت شد. گروه شرکت پیشگامان کویر در زمان حاضر با حضور قریب به 5هزار سرمایه‌گذار داخلی و خارجی مشغول به فعالیت است.

مشتری سوم سهام بلوک مخابرات

گفته می‌شد شرکت مهر اقتصاد ایرانیان متقاضی جدیدی است که به‌عنوان خریدار سوم قصد دارد بلوک سهام مخابرات را خریداری کند. اما سید مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با همشهری، حضور خریدار جدید برای سهام مخابرات را تایید نکرد و گفت: شرکت مهر اقتصاد ایرانیان تا این لحظه درخواستی به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارائه نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال حضور خریدار سوم برای شرکت مخابرات وجود دارد، گفت: در این زمینه باید درخواستی به دست ما برسد درحالی‌که تاکنون در خواست جدیدی ارسال نشده و کماکان همان خریداران گذشته متقاضی در اختیار گرفتن سهام شرکت مخابرات هستند.

عقدایی همچنین در گفت‌وگوی دیگری با ایسنا اعلام کرد: اهلیت 2خریدار توسعه اعتماد مبین و پیشگامان کویر یزد تایید شده است. وی در ادامه به عرضه سهام بلوکی مخابرات در روز پنجم مهرماه اشاره کرد و افزود: این عرضه یکشنبه هفته آینده مصادف با پنجم مهرماه انجام می‌شود و مشکلی برای عرضه در حال حاضر وجود ندارد.

کد خبر 91110

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز