گروه اقتصادی: با بخشنامه اخیر وزارت بازرگانی، قیمت خرید هر کیسه آرد نان فانتزی با افزایش 6برابری از 3 هزار به 18 هزار تومان افزایش یافته که این امر موجب اعمال افزایش بیش از 100 درصدی برخی انواع نان فانتزی مانند باگت فرانسوی توسط نانوایی‌ها شده است.

پس از افزایش قیمت آرد و نان فانتزی نیز مسئولان وزارت بازرگانی و اتحادیه همانند نابسامانی‌های چند سال اخیر بازار نان سنتی با اتخاذ سیاست سکوت از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند. 

اما برخی مسئولان وزارت بازرگانی با شکستن سیاست سکوت در قبال نابسامانی بازار نان، این افزایش قیمت، را غیرقانونی قلمداد کرده و برخی دیگر از تشکیل تیم ویژه مقابله با افزایش« احتمالی» قیمت نان فانتزی خبر می‌دهند.

تشکیل تیم ویژه

همچنین در حالی که تا‌کنون مسئولان وزارت بازرگانی هرگونه پاسخگویی در زمینه قیمت آرد و نان را به شرکت بازرگانی دولتی ایران، شورای آرد و نان، استانداری و برخی دیگر از دستگاه‌ها ارجاع می‌دادند، اخیرا سازمان بازرگانی استان تهران از تشکیل تیم ویژه بازرسی و نظارت از واحدهای تولید‌کننده نان فانتزی برای مقابله با افزایش احتمالی قیمت‌ها خبر داده است.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، سید علی موسوی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی درباره اقدام خودسرانه برخی از واحدهای نان فانتزی برای افزایش قیمت تولیدات خود، گفت: با توجه به اینکه سهمیه آرد یارانه‌ای واحد‌های نان فانتزی در شهریور ماه تحویل شده است، اقدام برخی واحد‌ها در افزایش قیمت،‌ غیرقانونی بوده و تخلف صنفی محسوب می‌شود.

کد خبر 87874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز