افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان موجب شده تا هریک از دست‌اندرکاران بازار، علت این نابسامانی را عملکرد نامطلوب سایر دستگاه‌ها قلمداد کنند

 با این وجود اصل حاکم بر بازار مواد پروتئینی کشور افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باوجود عرضه محدود اقلام منجمد گوشت و مرغ است.

با این روند چندی پیش مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در حالی اخبار منتشرشده از قول مدیر اتحادیه گوشت گاوی مبنی بر عدم‌همکاری شرکت پشتیبانی امور دام را رد کرد که پس از دیدگاه‌های مطرح شده توسط مسئولان اتحادیه مذکور، رئیس شورای اصناف کشور نیز این موضوع را تایید کرده بود. 

صدرالله دولت، با بیان اینکه متأسفانه بعضی از روزنامه‌ها اخبار را با نیت خاص منعکس کرده‌اند در حالی که هیچ مشکلی در این زمینه نیست به فارس گفت: در جلسه با آقایان نوده فراهانی، صمدی، خندان‌رو و مدیرانی از سازمان بازرگانی استان تهران و تعزیرات حکومتی که در محل شرکت پشتیبانی امور دام برگزار شد، همگی بر این امر تأکید داشتند که هیچ مشکلی در مورد عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد و ارزان وجود ندارد و با همکاری این شرکت و اتحادیه‌های مربوطه گوشت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های صنف قصابی و عرضه‌کنندگان گوشت و مرغ با این شرکت همکاری کرده و در این طرح شرکت دارند، تصریح کرده است: علاوه بر عرضه عادی، روزانه بیش از 1500 تن گوشت مرغ و بیش از 350 تن گوشت قرمز منجمد در کشور عرضه می‌شود. قیمت گوشت مرغ منجمد هر کیلو 2 هزار و 50 تومان و گوشت مخلوط منجمد گوساله هر کیلو 5 هزار تومان برای مصرف‌کننده بوده و هیچ محدودیتی از نظر عرضه این گوشت‌ها وجود ندارد.

این دیدگاه مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در حالی مطرح می‌شود که پیش از این علی خندان رو، رئیس اتحادیه گوشت گاوی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما عدم‌همکاری شرکت پشتیبانی امور دام را عاملی در نابسامانی کنونی بازار گوشت قرمز و مرغ قلمداد کرده و از ارسال نامه به وزارت بازرگانی در این خصوص خبر داده بود.همچنین رئیس شورای اصناف کشور در نشست خبری هفته گذشته خود یکی از علل افزایش اخیر قیمت گوشت قرمز را توزیع ناکافی این محصول از سوی شرکت پشتیبانی امور دام قلمداد کرده بود.

قاسم نوده فراهانی با تاکید بر این موضوع اعلام کرده بود: متأسفانه در چند روز اخیر مشاهده شده که شرکت پشتیبانی امور دام، حواله‌های گوشت را صادر کرده اما کمتر از رقم حواله در میادین گوشت تحویل می‌دهد.

کد خبر 88347

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز