سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی هنوز از خرید آندره پیرلو ناامید نشده و برای ارائه سومین پیشنهاد به میلان آماده می‌شود.

 آدریانو گالیانی، نایب‌رئیس میلان که متهم شده کاکا را در مقایسه با کریستیانو رونالدو و زلاتان بسیار ارزان فروخته، این بار نمی‌خواهد با حملات مشابهی روبه‌رو شود و به همین دلیل دو پیشنهاد اولیه باشگاه لندنی (اولی 8 میلیون پوند و دومی 5/6 میلیون پوند به اضافه کلودیو پیزارو) را رد کرد.

حتی گفته می‌شود تولیو تینتی مدیر برنامه‌های پیرلو درباره مفاد شخصی قرارداد با چلسی به توافق رسیده و باشگاه لندنی قرار است قراردادی چهارساله با حقوق سالانه 5/4 میلیون پوند پیشنهاد بدهد. چلسی تابستان امسال سه خرید جدید داشته (یوری ژیرکف، دانیل استوریج و راس ترن‌بال) و هر سه قرارداد قبل از شروع کار آنچلوتی در این تیم امضا شده. آنچلوتی قبل از امضای قرارداد با چلسی از پیرلو به عنوان یکی از اهداف احتمالی نام برد و حالا مصمم است که بازیکن سابقش را به استمفوردبریج بیاورد.

میلان برای این بازیکن 30 ساله، 20 میلیون پوند تقاضا کرده ولی احتمالا پیشنهادهایی بین
 12 تا 15 میلیون پوند را هم می‌پذیرد. چلسی در نظر داشت تا همه بودجه نقل و انتقالاتش را برای خرید دیرهنگام فرانک ریبری حفظ کند وی به خاطر جلوگیری از رقابت با رئال‌مادرید و منچستریونایتد که می‌تواند قیمت این بازیکن را بسیار بالا ببرد ممکن است به خرید پیرلو بسنده کند.

علاقه چلسی به پیرلو با وجود هافبک‌های میانی پرشمارش عجیب به نظر می‌رسد ولی آنچلوتی عقیده دارد که او انتخاب متفاوتی نسبت به دیگران است. او می‌خواهد خط میانی تیمش را با آرایش الماس (لوزی) به زمین بفرستد و خواهان هافبک‌هایی با ویژگی‌های متفاوت است. قدرت پاسوری پیرلو به معنی این است که او در این آرایش می‌تواند برای نقش هافبک دفاعی مناسب باشد.

فرانک لمپارد قرار است در بازی روز یکشنبه کامیونیتی شیلد مقابل منچستریونایتد به عنوان تهاجمی‌ترین هافبک تیم عمل کند، جان اوبی میکل در راس پایین بازی می‌کند و از میان مایکل اسین، فلوران مالودا و ژیرکف، دو نفر در کناره‌ها بازی خواهند کرد. آنچلوتی در مورد قدرت پاسوری میکل تردید دارد.  از سوی دیگر نگران است که اسین هم نظم کافی برای بازی در نقش هافبک دفاعی را نداشته باشد و با خرید پیرلو می‌خواهد گزینه‌های بیشتری برای این پست داشته باشد.

آنچلوتی پس از تساوی 2 بر 2 روز شنبه مقابل ردینگ که آخرین بازی تدارکاتی پیش‌فصل این تیم محسوب می‌شد، گفت: «می‌خواهم از آرایش الماس استفاده کنم. بسیاری از هافبک‌های من مانند لمپارد، جوکول، کالو و دکو می‌توانند در نقش‌های مختلف بازی کنند، مانند بازیکنان تهاجمی، هافبک پشت دو مهاجم یا چپ و راست، در نتیجه این سیستم مناسبی برای ماست.»

تبحر تاکتیکی آنچلوتی بازیکنان چلسی را تحت تاثیر قرار داده ولی او قدرتش را در جای دیگری می‌داند: «نقطه قوت من بردباری است، هرچند عاشق فوتبال هم هستم و فکر می‌کنم این نکته مهمی است. من عاشق تاکتیک‌ها، سبک بازی، پیدا کردن راه‌حل‌ها و آزمودن گزینه‌های جدید هستم. مهم‌ترین مسئله این است که ایده شفافی از روش بازی بازیکنان تیم‌تان داشته باشید. ما باید تمرینات را براساس این اهداف طراحی کنیم.»
 آنچلوتی هنوز امیدوار است بازیکنان مازاد تیمش را قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات در پایان ماه آگوست بفروشد که در راس این فهرست آندره شوچنکو و کلودیو پیزارو قرار دارند.

اشلی‌کول هم قرار است در روزهای آینده قرارداد جدید و پنج‌ساله‌ای امضا کند که براساس آن حقوقش به 120 هزار پوند در هفته افزایش می‌یابد. همچنین چلسی با توجه به علاقه تاتنهام به جوکول مایل است هرچه سریع‌تر پیشنهاد جدیدی را به این هافبک ملی‌پوش بدهد. تاتنهام در سال‌های گذشته بارها سعی کرده که جوکول را به وایت هارت‌لین ببرد ولی هرچند او طبق قراردادش در 12 ماه پایانی می‌تواند از این تیم جدا شود، به احتمال زیاد ماندن در استمفوردبریج را ترجیح می‌دهد.   

کد خبر 86999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز