مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
۱ نفر

یک متخصص رژیم غذایی گفته که مصرف روزانه یک فنجان شکلات داغ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. البته برای اینکه این نوشیدنی اثر لاغر کنندگی داشته باشد، رعایت یک سری نکات لازم است.

هات چاکلت

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: یک فنجان کاکائو که در خانه با پودر شیرین نشده درست می‌شود، می‌تواند مصرف فیبر را افزایش داده و از احساس گرسنگی جلوگیری کند. هات چاکلت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا حاوی فیبر است. اما همچنان باید مراقب قند موجود در هات چاکلت‌های خریداری شده از فروشگاه باشید.

به نوشته روزنامه سان، استیو بنت، مربی بهداشت گفت: اگرچه آجیل و دانه‌ها غذاهای فیبر خوبی هستند، چاک هات نیز می‌تواند به لاغر شدن کمک کند. فیبر موجود در شکلات داغ دیر هضم است که باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و میل به میان وعده را متوقف کند، میان وعده‌ها اغلب از عوامل افزایش وزن هستند.

استیوبنت گفت: داشتن فیبر بیشتر در رژیم غذایی باعث می شود کمتر غذا بخورید و برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. سرویس بهداشت ملی بریتانیا نیز این نکته را تائید می‌کند که اکثر مردم به فیبر بیشتری نیاز دارند. به طور متوسط، بزرگسالان تنها ۲۰ گرم فیبر از ۳۰ گرم توصیه شده در روز را دریافت می‌کنند. پودر کاکائو حاوی حدود ۲۸ درصد فیبر است. سایر منابع خوب فیبر شامل آووکادو، فرنی و پوست سیب زمینی هستند.

معجزه هات چاکلت برای لاغری

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ روی ۲۴۰ نفر نشان داد کسانی که هدفشان رسیدن به هدف مصرف ۳۰ گرم فیبر در روز بود، به طور متوسط ۲.۲۰۰ کیلوگرم در یک سال از دست دادند.
استیو که موسس خیریه همکاری سلامت عمومی نیز هست، اضافه کرد: رژیم‌های غذایی همه بر اساس کنار گذاشتن اقلام خوراکی هستند و به همین دلیل مورد علاقه مردم نیستند. اگر اول خوراکی حاوی فیبر را مصرف کنید، می‌توانید بعد از آن هر چیزی که دوست دارید بخورید، چرا که به دلیل احساس سیری بیشتر در نهایت کمتر غذا می‌خورید.

پودر کاکائو، که باید ماده اصلی شکلات داغ باشد، فیبر بالایی دارد. مشکل محصولات خریداری شده در فروشگاه‌ها این است که آنها حاوی شکر زیادی هستند. اما برای تاثیر شکلات داغ در کاهش وزن حتما نیاز است نسخه بدون شکر این محصول را تهیه کنید. اگر هم برایتان تهیه نسخه بدون شکر مقدور نیست از پودر کاکائوی بدون شکر در خانه استفاده کنید.

دستورالعمل استیو بنت برای تولید معجون لاغری از شکلات داغ ۲۰۰ میلی لیتر شیر گرم، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو ساده و دو قاشق چای خوری شیرین کننده استویا است. استویا اغلب به عنوان یک جایگزین سالم و ایمن برای قند معرفی می‌شود که می‌تواند بدون اینکه تأثیر منفی روی سلامتی داشته باشد، غذاها را شیرین کند. گفته می‌شود که استفاده از این شیرین کننده به کاهش کالری دریافتی، کنترل قند خون و پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند. اما نگرانی‌هایی در مورد بی‌خطر بودن آن وجود دارد، به خصوص برای افرادی که ممکن است به اثرات آن حساس‌تر باشند.

بیشتر بخوانید:


کد خبر 854730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha