گروه اجتماعی: رئیس مرکز مبارزه با مواد مخدر ناجا، از تصویب سیاست‌های کلان مبارزه با مواد مخدر کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط مقام معظم رهبری خبر داد.

وی گفت: با تصویب قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، تأثیرات فراوانی در روند مبارزه با مواد مخدر در کشور شاهد خواهیم بود.

سردار حمیدرضا حسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام این خبر گفت: کلیات قوانین جدید از اوایل امسال در پنج جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و تصویب شد و پس از استحضار مقام معظم رهبری، توسط ایشان نیز به تصویب رسید.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ این مصوبه، سیاست‌های کلان مبارزه با مواد مخدر از سوی سران سه قوه و مجلس شورای اسلامی، مطرح و با تدابیر مقام معظم‌ رهبری به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی یادآور شد: انشا‌الله مجلس نیز با کمک سازمان‌ها و دستگاه‌های درگیر مبارزه با مواد مخدر، قوانین لازم  در جهت مقابله با کشت، تولید، ورود ، ‌نگهداری، آموزش و عرضه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را اجرا خواهد کرد و تنگناهای موجود در این راه مرتفع خواهد شد.

سردار «حسین آبادی» با اشاره به این که سمت و سوی این سیاست‌ها در بحث مقابله، قاطع، شفاف، هدفمند و بسیار عالی می‌باشد، بیان داشت: همین طور که در طول 27 سال، جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار واقعی مبارزه با مواد مخدر در دنیا مطرح بوده، سیاست‌های کلان کشور نیز در همین راستا می‌باشد.

به گفته حسین‌آبادی، موضوعات و نکات اساسی و بسیار مهمی که در سیاست‌های کلان مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، کشور می‌تواند هم در بحث مقابله و درمان و نیز اقدامات دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی، اقدامات مؤثرتری داشته باشد.

وی از نکات مثبت این مصوبه به مقابله فراگیر و قاطع علیه اقدامات مرتبط با مواد مخدر، روان‌گردان و پیش سازها‌، اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این مصوبه همچنین امکانات سازمان‌های درگیر مبارزه با مواد مخدر، توسعه یافته و تقویت می‌شود.

سردار حسین آبادی، تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبه فوق، اقدامات مقابله‌ای در تمام ابعاد فراگیر و راهکارهای پیشگیرانه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر با بهره‌گیری از امکانات دولتی و غیردولتی و محیط خانواده و سازمان‌های آموزشی، فرهنگی ‌، ورزشی و تبلیغاتی اتخاذ می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، ‌تغییر الگوی مصرف از پرخطر به کم خطر که نتیجه آن قطع ارتباط بین مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر است را از نتایج اجرای این مصوبه دانست و یادآور شد: همچنین اقدامات جمهوری اسلامی در مقابله با ورود ‌، عرضه و ترانزیت مواد مخدر در عرصه‌های بین‌المللی،‌ منعکس خواهد شد.

کد خبر 8430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز