جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه آخرین هفته ماه اردیبهشت در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا،  آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری دهم گفت: توجه داشته باشیم هر چه حضور در این انتخابات گسترده‌تر و بیشتر باشد، عظمت کشور و نظام اسلامی هم بیشتر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مردم باید به معیارها به ویژه معیارهایی تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری توجه و اصلح را انتخاب کنند. رقبا هم باید مراقب باشند خلاف موازین اسلامی چیزی نگویند، بلکه برنامه‌ها، عقاید و هیات دولت‌شان را به مردم معرفی کنند تا مردم بر همین اساس بتوانند انتخاب کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان یادآور شد: وقتی انسان به کردستان نگاه می‌کند و می‌بینید علمای شیعه و سنی، دانشمندان، فرهیختگان و متن جامعه اظهار عشق می‌کنند، به درگاه خدا شکرگزاری می‌کند که خداوند چه فکر و فهمی به این ملت داده است و چقدر این ملت آشنا به وظایف‌شان هستند. من از مردم کردستان تشکر می‌کنم و امیدوارم که اجر و پاداش خود را از دست امام عصر(عج) دریافت کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره عدم توجه نظام طاغوت به اقوام و بیگانه دانستن آن‌ها با خود، تصریح کرد: در زمان انقلاب فرهنگی فردی از مدرسه عالی شهید مطهری به کردستان رفته بود و می‌گفت در تمام کردستان تنها یک مرکز آموزشی فنی وجود دارد که به دانشجویان خود فوق دیپلم می‌دهد. آن نظام طاغوت می‌خواست کردستان از نظر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ضعیف باشد. همین نقش در مورد سیستان و بلوچستان هم وجود داشت.

وی اضافه کرد: امروز ببینید در نظام اسلامی چقدر دانشگاه و دانشجو در این استان هست و چقدر مراکز فرهنگی و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی در کردستان وجود دارد. این امر نشان‌دهنده این است که اسلام می‌خواهد واقعا با چشم واحد به همه کشور نگاه شود و امکانات به همه جا رسانده شود، در حالی که دشمن این را نمی‌خواست و از ابتدا می‌خواست کشور را به هم بریزد و اقوام را از کشور جدا کند.

امامی کاشانی اظهار کرد: اوایل سال 57 یکی از نمایندگان در مجلس شورای ملی می‌گفت اگر شاه برود کردستان از ایران جدا خواهد شد و ما اجازه نمی‌دهیم شاه برود و کردستان از ایران جدا شود. برنامه استکبار از ابتدا همین بود. آن‌ها از همان روز به این مساله فکر کرده بودند؛ اما ملت فهمش بالاست و مردم زود این را می‌فهمند؛ گرچه عده‌ای را هم فریب دادند، ولی در عین حال مردم کردستان، فرهیختگان و علمای این استان همیشه به شکل قابل تقدیری به وظایف خود عمل کرده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: معنی این‌ها این نیست که دشمن اکنون آرام است؛ دشمن دائما برنامه دارد؛ به ویژه این‌که فهمیدند حکومت اسلامی چه می‌کند و نظام اسلامی چطور دنیا را به خود جلب کرده است، البته برخی در کشورهای عربی که مزدور هستند و با آن‌ها همدست شده‌اند،‌ بحث شیعی و سنی را داغ کرده‌اند؛ چرا که امیدشان به همین اختلاف است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند رهبر انقلاب را در سایه امام زمان مکرم و سالم بدارد که با هوشیاری کامل مطالب را بیان می‌کنند و مردم کردستان هم به این نکات توجه دارند. این که ایشان گفتند اختلاف در همه‌ی امور وجود دارد یک حقیقت است؛ اما دشمن روی کلمه‌ی شیعی و سنی ایستاده و می‌خواهد آن‌ها را از هم جدا کند که ان‌شاءالله همچون گذشتگان این‌ها هم این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت تهران هم‌چنین گفت: اگر کسی به دنیا نگاه کند، می‌بیند دنیا به عزت نظام اسلامی توجه پیدا کرده که چقدر جمهوری اسلامی اقتدار و عزت یافته و چقدر به ملت ایران عزت داده است، این وضعی است که نظام اسلامی دارد و دشمن از همین جا ضربه می‌خورد. البته آمریکا و صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها به همین اختلاف‌ها امید دارند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی هم‌چنین درباره نامگذاری سال 88 به نام اصلاح الگوی مصرف با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: این الگوی مصرف اصلی است که جنبه‌ی فرهنگی دارد و نباید صرفا به بعد اقتصادی آن توجه کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های اول نماز جمعه‌ی تهران نیز به نقش اسماء الحسنی در زندگی انسان اشاره کرد و به تبیین نام مبارک "فاطر" پرداخت.

وی همچنین بر الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی زنان و دختران مسلمان تاکید کرد.

کد خبر 81368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز