سنندج - دیدار معتمدین، متنفذین و سران عشایر و طوایف استان های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حاشیه‌هایی پررنگ تر از متن داشت:

"سه بار درخواست چفیه ایشان" و یا "آمدن آن نماینده صمیمی عشایر برای بوسه زدن بر پیشانی رهبری".

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دیدارهای مردمی رهبر انقلاب اسلامی که چهار روز است به کردستان سفر کرده‌اند، متفاوت است؛ گاهی سالن‌ها یکی است اما انسان‌ها ویژگی‌های متفاوت دارند.

**سفرنامه ایشان کاملا رنگارنگ است؛ روزی با مردم، روزی به رنگ خون شهدا، روزی با روحانیت، نوبتی به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و جایی هم به رنگ سبز استقامت و پایداری.

**مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) سنندج، میعادگاه دیدار قشرهای مختلف مردم کردستان با رهبر خود به عنوان میراثی معنوی و ملی در تاریخ پرافتخار این سرزمین ثبت خواهد شد.

**با وجود آن که ساعت شروع این برنامه 17:30 اعلام شده بود اما پیش از شروع مراسم سالن از جمعیت پر بود و بسیاری ایستاده و یا نشسته بر سکوها چشم انتظار دیدن رهبر خود بودند.

**پیش از آمدن رهبر معظم انقلاب اسلامی حاضران به صورت همخوانی این شعار را آرام زمزمه می کردند:"خامنه ای خمینی دیگر باشد ، ولایت اش ولایت حیدر باشد"،"علی علی آرام جانم، سید علی روح و روانم"،"دست خدا بر سر ماست الله اکبر،خامنه ای رهبر ماست الله اکبر".

**دلدادگی و محبت به ولایت با همخوانی هنگام ورود حضرت آیت الله خامنه ای نیز با همین سبک و تکان دادن دست ابراز شد.

**بسیاری از کسانی که انتهای سالن بودند با حضور رهبر انقلاب اسلامی در سالن از جای خود بلند شدند و تلاش می کردند ایشان را ببینند؛ در میان آنها عشایر مسن را دیدیم.

**انتظار اینجا از جنس استقامت بود و سکوت شان پر رمز و راز. پای صحبت هر کدام که می نشستی از همت، دلیری، ایثارگری و جانفشانی عشایر منطقه برای دفاع از آب و خاک میهن اسلامی ایران می‌گفتند. آنان از مظلومیت شهدای کردستان هم گفتند و البته همه آنها حضور حضرت آیت الله خامنه ای در جبهه های این منطقه در دوران دفاع مقدس بویژه مریوان را یادآور می شدند. واژه‌ای که در بین آنها زیاد تکرار می شد "سیدعلی" بود.

**درخواست چفیه رهبر
دارا قادر خانزاده از معتمدین کردستان که از بانه به سنندج آمده بود، پس از ارایه سخنان خود، از رهبر انقلاب اسلامی خواست تا چفیه خود را به او بدهند.
حضرت آیت الله خامنه ای نیز پس از دادن چفیه خود به خانزاده اظهار داشتند: خانواده شهید قادر خانزاده را می شناسم؛ ایشان شش برادرش به شهادت رسیده اند و خود نیز جانباز است.

**رییس ایل قادری از آذربایجان غربی نیز در بخشی از سخنانش شعار "ما همه سرباز توییم خامنه ای" را فریاد زد و گفت که این شعار لرزه بر اندام استکبار و دشمنان و بدخواهان انداخته است.

**وی هم پس از رسیدن به حضور رهبر انقلاب اسلامی چفیه دیگر ایشان را دریافت کرد.
**کسانی که به نمایندگی از عشایر شمال غرب کشور در این مراسم سخنرانی می کردند، بر نوشته و گفته خود مسلط نشان می دادند و اغلب از شعر و ادبیات و زبان و گویش‌های محلی نیز بهره می‌گرفتند.

**محسن معاذی از متنفذین کرمانشاه و شهرستان پاوه چنین گفت:

"سیدعلی نوه مصطفی
پاوه پایبند به عهد و وفا".

**وی اظهار داشت: مردم پاوه دست خط، نوشته و امضای رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ 2/9/58 را قاب گرفته و زینت بخش خانه‌های خود کرده‌اند.

**او همچنین از رهبر انقلاب اسلامی خواست تا مردم پاوه هر سال در سالروز شکست حصر این منطقه در دوران جنگ تحمیلی به دیدار ایشان بروند.

**رحمان بهرام پور کوتاه ترین سخنرانی این مراسم را انجام داد.

**وی از سردشت که از سوی رژیم بعثی در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد، آمده بود و گفت: من پس از 30 سال انتظار فقط برای دیدن رهبر آمده ام و بهانه دیگری نیست.

**بهرام پور بر پیشانی رهبر بوسه زد و گفت: این برگه کاغذ مسایل و مشکلات مردم منطقه است که به شما می دهم.

**نوجوان اشنویه‌ای در آذربایجان غربی نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت و از جهاد و شهادت و ایثار گفت، توجه همگان را به خود جلب کرد.

**وی به رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشت: "از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن".

**او هم مانند دیگر عشایر با رهبر انقلاب اسلامی از نزدیک گفت و گو کرد.

**عزیز منگور کردستانی از ایل پیرانشهر نیز پس از توصیف دلاوری‌ها و ایثارگری‌های مردم این منطقه از رهبر انقلاب اسلامی خواست تا چفیه خود را به مردم این منطقه اهدا کنند.

**کسانی که به نمایندگی از عشایر شمال غرب کشور در این مراسم حضور یافته بودند، مسایل، مشکلات و درخواست‌های مردم مناطق خود را نیز به رهبر انقلاب اسلامی ارایه کردند.

کد خبر 81364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز