سنندج – مجید مهرابی، خبرنگار اعزامی همشهری: در دومین روز از حضور رهبر معظم انقلاب در کردستان، علما و روحانیون این استان در مسجد جامع این شهر به دیدار ایشان رفتند.

بیانات رهبر معظم انقلاب در روز اول و در میدان آزادی شهرستان سنندج بازتاب زیادی در خبرگزاری‌های خارجی پیدا کرده بود و استقبال پرشور مردم کردستان از رهبر معظم انقلاب نیز. شهر هنوز در همان تب و تاب اولیه ورود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به سر می‌برد.

با وجود فضاپراکنی دشمن درباره این سفر و شائبه‌هایی که درباره فضای استان پراکنده بودند، نحوه ورود رهبر معظم انقلاب به این استان، تبلیغات سوء دشمن را خنثی کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز اول به مزار شهدا نیز رفتند.

دستور ایشان بر پخش اذان اهل تسنن از سیمای مرکز کردستان، شوری را در میان روحانیون اهل تسنن شهر برانگیخته است. یکی از خبرنگاران سنندج می‌گفت: مردم این استان انتظاری 21 ساله برای دیدن رهبرشان داشتند و یقین دارند حضور ایشان همراه با تحولاتی برای استان است.

این دیدگاه همه مردم شهر است. مردم این شهر می‌گویند: وقتی رهبر بیایند اینجا خیر و برکت می‌آید. در دیدار علما و روحانیون با رهبر معظم انقلاب شماری از مقامات کشوری و لشکری از جمله سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی، حسین طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج، سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حضورداشتند.

نصب العین

ماموستای مردم سقز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیون گفت: کسانی که از تفرقه دم می‌زنند و بر مسائل تفرقه آمیز شیعه و سنی اصرار می‌کنند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

ماموستا صالحی از علمای اهل تسنن سقز از رهبر معظم انقلاب به‌عنوان شخصیتی یاد کرد که بر همه موارد داخلی و خارجی کشور و نیز بر مهم‌ترین مسائل جهان اسلام در قبال نظام بین‌‌الملل اشراف دارند و به خوبی آنها را تدبیر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما رهبر معظم انقلاب را باران رحمتی بر سر کردستان می‌دانیم و امیدواریم که برکات سفر ایشان به‌زودی بر مردم کردستان مشخص شود.

ماموستا صالحی گفت: همه علما چه از اهل تسنن و چه شیعیان باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین خود قرار دهیم و بر مواردی که ممکن است باعث تفرقه جهان اسلام بشود، اصرار نکنیم.

ماموستا بهمنی، امام جمعه مردم دهگلان هم گفت که استقبال مردم کردستان از رهبر معظم انقلاب نشان داد که مردم این استان علاقه خاصی به ولایت دارند.

خطاب به تمام روحانیون

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب «اقامه حق و عدل» و «مبارزه با ظلم و فساد و فتنه» را 2 وظیفه اصلی روحانیت در دوران حاضر دانست و گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در نشست کردستان، نه‌فقط به روحانیون این استان بلکه خطاب به تمام روحانیون کشور بود.

حسین سبحانی نیا با تاکید بر اینکه دشمن پس از گذشت 30 سال از انقلاب، تنها راه نفوذ در بین مسلمانان را ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن دانسته است، گفت: علمای اسلام به‌عنوان چراغ راه جامعه، باید دشمن‌شناس باشند. وی افزود: امروز دشمن این مسئله را به‌عنوان موضوع محوری در دستور کار خود قرار داده است و افرادی که در این مجموعه ممکن است دارای تعصبات خاص باشند تا این اختلافات را تشدید کنند، به گفته رهبر معظم انقلاب مزدور دشمن هستند.

رمز پیروزی

محمدجواد کریمی قدوسی نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان درباره انتخابات خاطر نشان کرد: حضور در صحنه همیشه رمز پیروزی اسلام و نظام اسلامی بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به آن بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مسئله اصلی در انتخابات، انتخاب یک شخص نیست بلکه مسئله حضور است، گفت: پیروزی انقلاب ناشی از حضور مردم در صحنه و اتحاد و انسجام آنها بود و پیروزی‌های پس از آن هم تماما به خاطر حضور یکپارچه مردم در صحنه و هدایت آنها در مسیری که رهبری هدایت کرده‌اند به دست آمده است.

کد خبر 81319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز