همشهری آنلاین: اعضای ستاد بزرگداشت برگزاری مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، دوشنبه یازده خرداد با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، امام راحل عظیم الشأن را نماد «اسلام»، و رمز «استقلال، عزت و وحدت» ملی خواندند و تأکید کردند: این مواریث گرانقدر امام را باید با همه وجود حفظ کرد و یاد امام را به عنوان موهبتی الهی، همواره زنده نگه داشت.

ایشان تجلی و درک ابعاد جدیدی از شخصیت امام را، با وجود گذشت سالها از رحلت آن بزرگوار، نشانه ظرفیت عظیم امام راحل دانستند و افزودند: معمار کبیر انقلاب اسلامی، از چنان اهلیت، شایستگی و ظرفیتی برخوردار بود که پروردگار متعال، رحمت و اراده خود را از طریق او متجلی ساخت و امام را مهمترین وسیله تحقق معجزه عظیم الهی یعنی پیروزی انقلاب اسلامی قرار داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین ابعاد وجودی امام خمینی به عنوان مظهر و رمز اتحاد ملی مردم ایران، خاطرنشان کردند: امام بزرگوار ما، کانون درخشان وحدت «قلبی، روحی و عملی» ملت بود و حتی مخالفانش، در دل به او احترام می گذاشتند و عظمت امام را تصدیق و تحسین می‌کردند.

رهبر انقلاب اسلامی «اتکا، افتخار و اعتزاز امام به اسلام ناب» را، رمز تبدیل آن بزرگوار به «نماد اسلام» در ایران و جهان اسلام برشمردند و افزودند: با گذشت 20 سال از رحلت آن عزیز، ملت ایران و ملتهای مسلمان، همچنان امام را نماد اسلام می‌دانند و این حقیقتی انکارناپذیر است.

ایشان علاقه عمیق و قلبی ملت ایران به امام را باعث غلبه مستمر گفتمان امام بر گفتمانهای دیگر دانستند و خاطرنشان کردند: فضای عمومی جامعه، سرشار یاد تعالی بخش و نشاط آفرین امام است و همه جریانهای سیاسی، حتی کسانیکه از لحاظ فکری، همه مبانی و زیرساختهای نظری امام را قبول ندارند، خود را پیرو و طرفدار امام معرفی می‌کنند چرا که می‌دانند برای توده‌های عظیم ملت که نظام متکی بر آرای آنهاست، طرفداری از امام یک ارزش محسوب می‌شود و این واقعیتی کاملاً تأمل برانگیز است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، اصول ثابت و مستحکم امام خمینی (ره) را که از متن اسلام، استخراج شده است، رمز حمایت ملتها و روشنفکران جهان اسلام از امام خواندند و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار، بدون کوچکترین رودربایستی با دیگران و بی‌اعتنا به اصطلاحات و مفاهیم روشنفکری شرق و غرب، اسلام ناب را به صراحت بیان و به آن اعتزاز و افتخار می‌کرد و ملتها و روشنفکران سراسر جهان اسلام نیز به همین علت جذب آن شخصیت عظیم الهی شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی (رض) را، نماد حقیقی استقلال و عزت ملی برشمردند و افزودند: پروردگار حکیم، آن بنده صالح خود را به گونه ای آفریده و پرورش داده بود که بدون کوچکترین احساس حقارت، در مقابل هجوم گردنکشان سیاسی جهان می ایستاد و در مقابل سیل تهمت هایی که اصول او را ارتجاعی و بنیادگرایی می خواندند با افتخار و عزت کامل، از اسلام ناب دفاع می کرد و به همین دلیل به نماد حقیقی عزت ملی مردم ایران تبدیل شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، با اشاره به تلاش صدساله دشمنان برای القای احساس حقارت در ملت ایران خاطرنشان کردند: امام با نفس عیسوی خود، این ملت را در مقابل زورگویان جهانی، به ملتی سربلند و سرافراز مبدل ساخت و ملت قدرشناس ایران، با درک عمیق این واقعیت آن عزیز سفر کرده را نماد و رمز استقلال ملی خود می‌داند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، متحد شدن اقوام مختلف ایرانی، پیروان مذاهب گوناگون و جناحها و جریانهای سیاسی را حول محور امام، جلوه‌ای از ظرفیت وحدت بخش امام راحل برشمردند و تأکید کردند: عده ای در تلاشند این اتحاد پربرکت ملی را برهم زنند به همین علت، همین که در جایی، وحدت ملی متجلی می‌شود تلاش می‌کنند در جایی دیگر، با تحریک آدمهای سطحی و مدیریت پشت صحنه برخی عناصر، وحدت ملی را خدشه دار کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، با اشاره به شرارتی که باعث فاجعه آفرینی در زاهدان شد افزودند: پس از آن دشمنان سعی می کردند اوضاع را به هم بریزند اما همه باید با هوشیاری اجازه ندهند که آرزوهای مخالفان استقلال و پیشرفت کشور محقق شود که البته مردم به فضل الهی هوشیارند و براساس فهم ویژه خود عمل می‌کنند.

ایشان، آحاد ملت را اعم از شیعه و سنی، اقوام مختلف و جریانهای گوناگون سیاسی و اجتماعی به حفظ و تحکیم وحدت ملی به عنوان میراث گرانقدر امام فراخواندند و تأکید کردند: در همه مسائل از جمله انتخابات، باید بر مبانی مشترک از جمله قانون اساسی تکیه کرد و با حفظ احترام یکدیگر و نگه داشتن حرمت اصول و مبانی اجازه نداد برخی اختلاف نظرهای طبیعی، به زمینه‌ای برای خدشه به اتحاد ملی تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با تشکر صمیمانه از زحمات دست اندرکاران ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام به ویژه آقای محمدعلی انصاری رئیس این ستاد، خاطرنشان کردند: آحاد مردم قدرشناس ایران به مراسم 14 خرداد احساس دلبستگی دارند و به گونه‌ای عمل شود که حضور مردم در این مراسم، سهل‌تر و راحت‌تر باشد.

در ابتدای این دیدار آقای محمدعلی انصاری رئیس ستاد برگزاری بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی در گزارشی از نحوه برگزاری این مراسم گفت: با توجه به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محور اصلی برنامه‌های فرهنگی امسال، تبیین اهمیت حضور مردم در صحنه سیاسی کشور از دیدگاه امام خمینی است ضمن آنکه اصلاح الگوی مصرف در سیره امام نیز استخراج و بصورت گسترده در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

آقای انصاری افزود: با همکاری بسیار خوب و شایسته همه دستگاههای اجرایی و دولتی، مراسم بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی، به مراسم باشکوهی برای تجلی وحدت همه وفاداران امام و بیعت با آرمانها امام خمینی و خلف شایسته او رهبر انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد.

کد خبر 82637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز