همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: به فضل الهی، هوشیاری و بیداری مردم و مسئولان و کار و تلاش همگانی، آینده‌ای درخشان در انتظار ملت بزرگ ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان کردستان، پنجشنبه 24 اردیبهشت در دیدار پرشور و صمیمی صدها نفر از سران، معتمدان و متنفذین عشایر و طوائف استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، عشایر را سربازان پرافتخار و همیشه وفادار اسلام و انقلاب و ایران و مرزدارانی غیور، مؤمن و سلحشور نامیدند و تأکید کردند: به فضل الهی، هوشیاری و بیداری مردم و مسئولان و کار و تلاش همگانی، آینده ای درخشان در انتظار ملت بزرگ ایران است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اجتماع سران و معتمدان عشایر سه استان غرب و شمال غربی کشور را حاوی این پیام مهم و روشن خواندند که ملت ایران، افتخارات خود را با وحدت و اقدام شجاعانه و هوشیارانه به دست آورده و با همین شیوه، این افتخارات را گسترش خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی، عشایر غیور منطقه کردی را از نقش آفرینان برجسته روند پیروزی‌های ملت و نظام خواندند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، با تیزبینی خاص خود عشایر را ذخائر انقلاب می‌دانستند و عشایر کشور بویژه عشایر مناطق غرب و شمال غرب، این سخن امام خمینی (ره) را با حضور درخشان در فراز و نشیب‌های سی سال اخیر، بخوبی اثبات کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوشیاری و فداکاری عشایر این مناطق را در ناکام گذاشتن توطئه بیگانگان در سال‌های اول انقلاب بسیار تعیین کننده و ارزشمند دانستند و خطاب به سران و معتمدان عشایر خاطرنشان کردند: ملت قدرشناس ایران و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی، حماسه های مرزداران غیور خود را از یاد نخواهد برد.

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مبدأ ایجاد تحول در جهان و آغاز نگاهی نو و حرکت جدید فکری بشر برشمردند و افزودند: اسلام و انقلاب اسلامی، نسخه درمان دردها و رنجهایی است که ظلم و بی عدالتی و تبعیض ستمگران در طول تاریخ بر بشریت تحمیل کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، زورگویان جهان امروز را خطرناکتر از فرعونها و ابوجهل‌های تاریخ دانستند چرا که سلطه گران کنونی با ابزارهای پیشرفته زور و تزویر و فریب، از خود چهره‌ای انسان دوستانه و طرفدار حقوق بشر نشان می‌دهند.

ایشان ایستادگی جمهوری اسلامی ایران را در مقابل جبهه پیچیده و خطرناک زور و تزویر جهانی، فرصتی بزرگ برای ملت ایران خواندند و افزودند: ما فرزندان این آب و خاک مفتخریم که پروردگار، شجره طیبه انقلاب اسلامی را با دست قدرت خود در این سرزمین غرس کرده و پرچم عدالت و انصاف و خردورزی و پیشرفت را در دستان این ملت به اهتزاز درآورده است.

ایشان، امنیت را اساس پیشرفت و مسئله امروز منطقه دانستند و افزودند: عشایر قدرتمند که تا امروز با مسئولیت شناسی بخوبی حافظ امنیت منطقه بوده اند باید با تقویت توان خود، این احساس مسئولیت را به جوانان و فرزندان خویش منتقل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دشمن زخم خورده و ناکام را مترصد فرصتی برای جبران شکست‌های خود دانستند و تأکید کردند: شرط مهم ادامه پیروزی در مقابل توطئه‌های دشمن، هوشیاری، بیداری و پرهیز از دل مشغولی به مسائل کوچک است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به همکاری کردهای عراق با رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزودند: اعتماد متقابل و دلبستگی برادران کرد در آن سوی مرز به ایران و انقلاب اسلامی، محسوس است اما دشمن بیکار ننشسته است و مدام در حال توطئه و نفوذ و رخنه است تا شاید با ایجاد اختلاف و یا از راه‌های دیگر ضربه ای بزند بنابراین باید ضمن حفظ هوشیاری، آمادگی همه جانبه خود از جمله آمادگی‌های روحی، سیاسی و فرهنگی را افزایش دهیم.

ایشان، امنیت بیشتر را زمینه ساز کار، تولید، خدمات، عمران و پیشرفت بیشتر دانستند و خاطرنشان کردند باید با استفاده از منابع طبیعی و انسانی ارزشمند، و شکوفایی استعدادهای درخشان جوانان عشایر، روند توسعه و پیشرفت این منطقه شتاب بیشتری گیرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با استناد به تجربیات سه دهه اخیر، امیدواری فراوان و قطعی به آینده کشور را نگاهی واقع بینانه خواندند و با اشاره به جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان و اقبال قلبی ملت‌ها به انقلاب اسلامی افزودند: آنچه داریم از لطف و عنایت پروردگار است و لازم است با پرهیز کامل از غرور و حفظ اتحاد و صمیمت متقابل مردم و مسئولان، حرکت به سوی آینده لبریز از امید و افتخار را ادامه دهیم.

در این دیدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آقایان:

-دارا قادر خانزاده : از متنفذین استان کردستان، شهرستان بانه

-مام عزیز قادری : رئیس ایل قادری از استان آذربایجان غربی

-محسن معاذی : از متنفذین استان کرمانشاه، منطقه اورامانات از شهرستان پاوه

-ابوالقاسم معمار: از متنفذین استان کردستان، شهرستان بیجار

-رحمان بهرام پور : از عشایر استان آذربایجان غربی، شهرستان سردشت

-سیامک زرزا : از خانواده‌های شهید عشایر از استان آذربایجان غربی، شهرستان اشنویه

-سیدفاتح حسینی: از متنفذین استان کرمانشاه، شهرستان جوانرود

و عزیز منگوری کردستانی: از سران عشایر استان آذربایجان غربی از پیرانشهر

سخنان کوتاهی بیان کردند.

سران و معتمدین و متنفذین عشایر استانهای کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در این دیدار، در سخنانی پرشور و لبریز وفاداری و غیرت، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی، آمادگی کامل مرزنشینان غیور و دلاور را برای ادامه فداکاری و ایثار در دفاع از مرزهای ایران و در راه تحقق اهداف ملی و انقلابی اعلام کردند.

هوشیاری در مقابل فتنه‌ها و تحریکات بیگانگان برای ایجاد ناامنی و یا اختلافات قومی و مذهبی از دیگر محورهایی بود که سران و معتمدان عشایر غرب و شمال غرب کشور بر آن تأکید کردند.

در ابتدای این دیدار سرتیپ محمود آبادی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از تلاش مجموعه دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات عشایر و مرز نشینان گزارشی بیان کرد.

کد خبر 81352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز