همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هشتمین و آخرین روز سفر به استان کردستان، صبح روز سه‌شنبه 29اردیبهشت در اجتماع باشکوه مردم شجاع و مهربان سقز، که از یک هفته قبل بی‌صبرانه در انتظار ایشان بودند، حضور یافتند و با تحسین هوشیاری مستمر مردم استان، تاکید کردند:

 وفاداری مردم کرد به اسلام و نظام اسلامی حقیقت زیبایی بود که در این سفر برای همه ملت ایران و دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی، آشکارتر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، ایشان مردم مومن و دلاور سقز را همچون مردم دیگر شهرهای استان کردستان، مردمی امتحان داده و پرافتخار دانستند و افزودند: حماسه های درخشان جوانان دلیر سقزی در مراحل دشوار دفاع مقدس از جمله عملیات خیبر و بدر، هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد تفرقه قومی- مذهبی در ایران و بوجود آوردن اختلاف میان جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای اسلامی را توطئه دو بعدی دشمنان اسلام دانستند و افزودند: این توطئه در داخل با هوشیاری ملت از جمله قوم کرد شکست خورد و در جهان اسلام نیز اگرچه این حیله در میان برخی دولتهای وابسته به استکبار موثر افتاد اما "ملتها، اندیشمندان، روشنفکران و دانشگاهیان جهان اسلام" ایران را افتخار امت اسلامی می دانند و این واقعیات زورگویان جهانی را حیران و درمانده کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دیدارهای متعدد خود با قشرهای مختلف مردم کردستان، اظهارات نخبگان، فرزانگان، دانشجویان، سران عشایر و دیگر قشرهای استان را نشان دهنده وحدت اقوام ایرانی و تجلی روحیه بسیار ارزشمند عزت خواهی اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران و دوستان و دشمنان انقلاب، با مشاهده احساسات پاک و پرشور و سخنان هوشیارانه مردم پرشرافت کردستان از صفحه تلویزیون، عمق وفاداری و روشن بینی مردم این خطه را بیشتر درک کردند.

ایشان اقدامات «معدود گروهکها و عناصر مزدور بیگانه» در کردستان را از حساب مردم مومن و وفادار این استان، کاملاً جدا دانستند و افزودند: مردم سراسر ایران عزیز، توجه کنند که به برکت همین آگاهی و فداکاری جوانان دلاور کرد و یاری جوانان دیگر مناطق کشور، این استان از امنیت کامل برخوردار شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، نقش برجسته پیشمرگان مسلمان کرد را در تامین امنیت استان و مقابله با دشمنان، تعیین کننده و تحسین بر انگیز دانستند و خاطرنشان کردند: این دلاوران مظلوم حتی به قیمت شهادت و آزار خانواده هایشان به دست مزدوران اجانب، از دفاع از اسلام و ایران عقب نشینی نمی کردند و اینجانب صمیمانه ترین درودهای خود را نثار این پیشگامان ایثار و فداکاری می کنم.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تداوم آگاهی و هوشیاری مردم کردستان را بسیار ضروری خواندند و اعلام کردند: از طریق دوستان خود در آن سوی مرز، اطلاعات دقیق داریم که آمریکایی ها در پشت مرزهای غربی ما، با جمع آوری اطلاعات، هزینه کردن پول و تامین سلاح، مشغول توطئه سازمان یافته و تروریست پروری هستند و افکار شومی در سر می پرورانند بنابر این کرد ایرانی و همه ملت کاملاً بیدار و هوشیار باشند.

ایشان سلطه یافتن بر قوم کرد را هدف اصلی توطئه گران آمریکایی برشمردند و خاطر نشان کردند: کردها حتی در غیر ایران، غالباً خود را ایرانی می دانند و به این مسئله افتخار می کنند اما معدود کسانی که ممکن است با نادیده گرفتن شأن و شرافت کردی، فریب وعده ها و پولهای آمریکایی را بخورند متوجه باشند که در بلندمدت، ‌فقط لعنت و نفرت قوم کرد را نصیب خود می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین هوشیاری در مقابل توطئه ایجاد اختلاف شیعه و سنی را مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند: اهانت به مقدسات شیعه یا سنی، خط قرمز نظام است و هیچکس چه شیعه و چه سنی، حق ندارد با غفلت یا از روی تعصب این خط قرمز را نادیده بگیرد و خواسته یا ناخواسته، به بهترین ابراز دشمن تبدیل شود.

ایشان با اشاره به مشکلات و درخواست های مردم استان، خاطرنشان کردند: در خواستهایی که نخبگان، دانشجویان، مسئولان، ائمه جمعه و مردم کردستان از طرق مختلف مطرح کرده اند غالبا صحیح و منطقی است اما برخی تلاش می کنند مطالبات را به شکل نامعقول و غیرقابل تحقق بالا ببرند که این مسئله صحیح نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای اشتغال را مهمترین درخواست مردم و اصلی ترین نیاز استان دانستند و افزودند: این مشکل می تواند با توجه به امنیت خوب استان، با کمک سرمایه گذاران بخش های صنعتی و کشاورزی، و " تسهیل و تشویق" دولت حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی اجرای کامل مصوبات دو سفر استانی دولت و مصوبات روز جمعه هیئت وزیران در سنندج را باعث برطرف شدن عمده مشکلات استان خواندند و افزودند: مدیریت خوب استان، باید بطور جدی پیگیر این مصوبات باشد و مسئولان دلسوز دولت هم که به مسائل مناطق مختلف کشور توجه خوبی دارند، نهایت سعی و تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند.

ایشان، زبان و فرهنگ کردی و استعدادهای علمی- هنری و ورزشی جوانان این منطقه را ثروتی ملی دانستند و ابراز امیدواری کردند: به فضل الهی، آینده کردستان عزیز، همچون آینده دیگر مناطق سرزمین پرافتخار ایران، بهتر و پیشرفته تر باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با فرستادن سلامهای گرم برای مردم بانه و دیگر شهرهای استان کردستان که دیدار حضوری با آنها امکان پذیر نشد، توفیق روزافزون آحاد مردم کرد را از خداوند مسئلت کردند.

در ابتدای این دیدار امام جمعه سقز ماموستا حسین زاده با اشاره به استقبال پرشور مردم سقز از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این استقبال، نشانه وحدت و اتحاد مردم این خطه در وفاداری به نظام اسلامی و رهبری آن است.

حضور رهبر معظم انقلاب در گلزار شهدای سقز

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بدو ورود به شهر سقز با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای مظلوم و دلاور سقز را گرامی داشتند.

کد خبر 81765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز