همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، از سوی مقام معظم رهبری با حضور مراجع تقلید، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مسوولان استانی و دیگر اقشار مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد

به گزارش (ایسنا)، در این مراسم که به مناسبت بیستمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی‌حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شد،‌ علاوه بر رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، مدنی تبریزی، سبحانی،‌ زنجانی،‌ جوادی آملی، و امینی حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری ـ‌ نایب رئیس جامعه‌ی مدرسین حوزه‌ی علمیه قم ـ در این مراسم در سخنانی پیرامون ویژگی‌های شخصیت‌های برجسته از منظر قرآن و روایات به عظمت شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: ‌شخصیت ایشان آن قدر والاست و اوج دارد که سخن گفتن از او برای هر گوینده‌ای کار ساده‌ای نیست.

وی با برشمردن آیاتی از قران کریم و روایاتی از ائمه معصومین (ع) درباره‌ی ویژگی‌های انسان صاحب کلمات انسانی گفت: علم، ‌ایمان،‌ عمل صالح، تسلیم و خضوع در برابر حق، هجرت، جهاد، استقامت و پایداری در راه هدف، شجاعت، بصیرت و آگاهی همگی بخش‌هایی از ویژگی‌هایی است که در قرآن کریم و روایات تاکید شده است. افرادی که واجد آنان باشند به اوج کلمات انسانی رسیده‌اند و خداوند محبت آنان را در دل‌ها قرار می‌دهد و این مولفه‌ها در شکل‌گیری شخصیت انسان نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

مدیر پیشین حوزه‌ی علمیه قم با اشاره به علم و دانش وافر امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ آیا عهده‌دار شدن رهبری مردم و تاثیر گذاشتن بر عمق جان‌ها بدون یک بینش دینی قوی امکان دارد؟

وی ادامه داد: او که تحصیل کرده حوزه‌ی علمیه است با انقلابش دنیا را متحول کرد و نگاه جهانیان را معطوف به خویش کرد؛‌ امام (ره ) کسی بود که بعد از فوت آیت الله حائری ـ موسس حوزه‌ی علمیه قم ـ، به عنوان فقیهی وارسته در قم شناخته شده بود. او به فقه اصول بسنده نکرد تا آن جایی که حتی در ریاضیات، هیات،‌ فلسفه و عرفان فردی برجسته بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری افزود: امام خمینی (ره) کتاب مصباح الهدایه را که یک کتاب بلند عرفانی است در سن 27 سالگی نوشته‌اند. امام خمینی (ره) کسی است که در آن دوران اگر شبهه‌ای در مسائل دینی و اعتقادی برای کسی مطرح می‌شد همه می‌گفتند که آقای روح الله می‌تواند پاسخ‌اش را بدهد.

وی در ادامه با اشاره به نقش صبر و استقامت امام (ره) و یارانش در پیروزی انقلاب اسلامی‌تاکید کرد، و افزود:‌ امام (ره) کسی است که وقتی به او می‌گویند تو یار و یاوری نداری پاسخ می‌دهد یاوران من هنوز متولد نشده‌اند. و یا در دامان مادران‌شان هستند. او کسی است که فرزندش را از دست می‌دهد ولی یک‌آن، دست از مبارزه بر نمی‌دارد؛‌ او یاران باوفایی مثل سعیدی دارد که می‌گویند ما با خونمان نام زیبای خمینی را می‌نویسیم و این صبر و استقامت بود که منجر به این شد که ایشان بعد از 15 سال قهرمانانه به ایران ‌برگشت.

حسینی بوشهری، در ادامه با بیان این که امام نعمتی الهی بود که خدای بزرگ در این باره بر ما منت گذاشت خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی (ره ) باید تا سالیان متمادی و بلکه تا همیشه راهنمای ما باشد.

نایب رئیس جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم،‌ با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران،‌ چه در زمان امام (ره) و چه در زمان رهبری مقام معظم رهبری،‌ با ارزش‌ها همراه است تاکید کرد: امروز که 20 سال است از رحلت امام (ره) می‌گذرد سکاندار کشتی انقلاب مقام معظم رهبری است و تنها کسی است که توانسته به خوبی این کشتی را هدایت کند و امروز در فضای انتخابات سخنان الهام بخش ایشان چراغ راهنمای پیش روی ماست

کد خبر 82821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز