همشهری آنلاین: تنها کمتر از یک 24 ساعت به لحظه وصال و برآورده شدن آرزوی 30 ساله مردم استان کردستان برای دیدار با مقام معظم رهبری باقی است.

 به گزارش خبرنگار مهر از سنندج، تنها کمتر از 24 ساعت به آغاز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان باقی است تا مردم این دیار نیز پس از سال‌ها انتظار به دیدار یاور خمینی کبیر (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بروند.

در حالی که سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان از صبح فردا سه شنبه 22 اردیبهشت  آغاز می‌شود، تکاپو و جنب و جوش مردم استان کردستان به ویژه در شهر سنندج برای استقبالی پرشور از مقام معظم رهبری دیدنی و به یاد ماندنی است.

عکس‌های مقام معظم رهبری و پرچم مقدس نظام اسلامی علاوه بر اینکه در سطح معابر و خیابان‌های سنندج بر افراشته شده بر روی ماشین‌ها و پشت شیشه مغازه‌ها و     فروشگاه‌های سطح شهر نیز خودنمایی می‌کند و فضای پر از معنویت سراسر استان کردستان را فرا گرفته است.

آذین بندی کوچه و خیابان، کوی و برزن همچنان ادامه دارد و همزمان با آن اقشار مختلف مردم نیز با شست و شوی معابر و کوچه‌های این شهر به استقبالی جاودانه از مقام معظم رهبری می‌شتابند.

گروه‌های سیاسی، فرهنگی و هنری، اقشار مختلف مردمی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی استان، روحانیون و نمایندگان مردم استان در مجلس، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعات، مجامع امور صنفی و بازاریان، همه و همه با انتشار        بیانیه‌های مختلفی ضمن تبریک سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، این اتفاق مبارک را رویدادی به یاد ماندنی در تاریخ استان کردستان دانسته‌اند.

در این بیانیه‌ها با اشاره به اهمیت سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان آمده است: این رویداد تاریخی می‌تواند زمینه جهشی عظیم در تمامی بخش‌های استان به ویژه در  حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

برگزاری جلسات مختلف با حضور هنرمندان، فرهنگیان، فرهیختگان و دانشجویان برای برنامه ریزی هر چه بهتر استقبال از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان همچنان ادامه دارد.

حضور بخش‌های غیردولتی در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری بیش از سایر بخش‌ها به چشم می‌خورد به گونه‌ای که آذین بندی اماکن و معابر عمومی توسط بخش‌های غیردولتی به ویژه اصناف و بازاریان در سطح شهر سنندج چشمگیرتر است.

خبرنگاران مختلف رسانه‌های جمعی داخلی و خارجی نیز در تکاپوی فراهم کردن پخش برنامه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان هستند و قرار است چندین شبکه و رسانه خارجی نیز در جریان این سفر پر خیر و برکت در استان حضور یابند تا حماسه مردم کردستان را به تصویر بکشند.

ورزشکاران کردستان نیز همگام با سایر اقشار و با برگزاری برنامه های مختلف به استقبال از این رویدار تاریخی می روند.

برگزاری تور دوچرخه سواری و موتور سواری در سطح شهر سنندج، حرکت جمعی وسائل نقلیه شخصی در طول مسیر استقبال از مقام معظم رهبری و همچنین حضور متحد الشکل ورزشکاران در روز استقبال از جمله اقدامات جامعه ورزشی استان برای حضور در این روز مبارک است.

همگام با جامعه ورزشی کردستان، هنرمندان نیز در تدارک برای برنامه ریزی خلق آثار هنری در خصوص سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان هستند.

برگزاری جشنواره خوشنویسی کردستان در کلام رهبری، برگزاری مسابقه عکس با موبایل، نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع سفر مقام معظم رهبری به استان و ... از جمله دیگر برنامه‌های است که هنرمندان این استان در استقبالی پرشور در سفر مقام معظم رهبری به کردستان، انجام خواهند داد.

کودکان کردستانی نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمه برپایی ایستگاه‌های نقاشی، دلنوشته‌ای با رهبر و ... به استقبال از این رویداد تاریخی می‌روند.

سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان از صبح روز سه شنبه آغاز و مراسم استقبال از ایشان راس ساعت 9 صبح شروع می‌شود.

معظم له در اولین برنامه در اجتماع پر شور مردمی سخنرانی خواهند کرد. 

کد خبر 81146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز