همشهری آنلاین: احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی یکی از وظایف مهم این سازمان را حضور فعال در مسائل جهان اسلام دانستند و تأکید کردند: سازمان کنفرانس اسلامی می‌تواند نقش مهمی در نزدیکی کشورهای اسلامی و ایجاد وحدت میان آنها داشته باشد.

ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای استفاده از مسائل قومی، مذهبی، و سیاسی بمنظور ایجاد اختلاف میان مسلمانان افزودند: سازمان کنفرانس اسلامی باید با نقش آفرینی، زمینه‌های اختلاف میان مسلمانان را برطرف کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فاجعه بزرگ غزه و انتظاری که از کشورهای اسلامی برای اتخاذ یک موضع قوی و واحد می‌رفت، خاطرنشان کردند: در جنگ 22 روزه غزه، ملتها بسیار برجسته وارد میدان شدند ولی برخی دولتها موضع خوبی نگرفتند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: اکنون در بازسازی غزه انتظار این است که کشورهای اسلامی جهت گیری واحد و معقولی را در پیش بگیرند.

ایشان، برنامه ریزی سازمان کنفرانس اسلامی به منظور همکاری کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، خدماتی و فرهنگی را ضروری ارزیابی و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو سازمان کنفرانس اسلامی آماده هرگونه همکاری است.

در این دیدار که آقای داوودی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان در زمینه‌های مختلف از جمله تلاش برای وحدت میان مسلمانان و مقابله با اسلام ستیزی در غرب، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی اخیراً در نامه‌ای به همه اعضا خواستار همکاری کشورهای اسلامی برای تحقق پیگرد قانونی سران رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در فلسطین شده است

کد خبر 77066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز