یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس بیست ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان کاهش کتاب‌های خرافه دینی در این دوره نمایشگاه از رشد کیفی 15 درصدی کتاب‌های قرآنی و دینی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد

محسن پرویز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در حوزه کتاب‌های دینی و قرآنی رشد محسوسی دیده می‌شود و با رشد 15 درصدی کیفیت کتاب‌ها نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

وی افزود: کتاب‌های خرافی و سطح پایین تعداد چندانی ندارند و چندان به چشم نمی‌آیند، البته در این دوره نمایشگاه کتاب‌هایی از این دست وجود دارد، ولی نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده است.

پرویز در اشاره به فضای کتاب‌های بخش داخلی نمایشگاه گفت: با وجود اینکه فضای کتاب‌های بخش داخلی نسبت به سال گذشته بهتر شده، نمی‌توان گفت که با رشد کیفی 100 درصدی یا حتی 50 درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی گفت: در نمایشگاه‌های گذشته گاهی پیش می‌آمد که غرفه‌های عرضه‌کننده کتاب‌های دینی و قرآنی مملو از کتاب های زرد و خرافی بودند.

رئیس بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ناشران دینی و قرآنی نسبت به سایر ناشران از دو امکان ویژه برخوردارند؛ یکی حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دیگری حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، علاوه بر این در برخی از استان‌ها نیز نمایشگاه‌های قرآن کریم برگزار می‌شود که در آن‌ها ناشران شاخص حوزه دین عموماً حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: البته تعداد ناشران حوزه دینی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند، چندان زیاد نیست و سایر ناشران دینی به انتشار کتاب‌های دیگر نیز دست می‌زنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بحثی مطرح بود، مبنی بر تفکیک ناشران حوزه دین و اختصاص مکانی ویژه برای آن‌ها که پس از بررسی به نتیجه مثبت نرسیده و صلاح ناشران قرآنی را در تفکیک آن‌ها از دیگر بخش‌های دیگر نمایشگاه ندیدم، وقتی ناشران در مجموعه پراکنده باشند، طبیعتاً افرادی که به نمایشگاه مراجعه می‌کنند، از بازدید کتاب‌های قرآنی و دینی محروم نمی‌شوند.

پرویز در پایان گفت: درخواستی مبنی بر استقلال حوزه دینی و قرآنی از سوی این ناشران تاکنون مطرح نشده است. 

کد خبر 81025

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز